خانه / کارآفرین آفرینی / چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم ؟!

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم ؟!

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

 

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم ؟!

۴ درس باارزشی که هر کارآفرین باید از آدمکش حرفه‌ای یادبگیرد

نمیدونم چقدر سینما رو دنبال می‌کنین.
من که علاقه زیادی به فیلم دیدن تو زمان آزادم دارم و معتقدم اگر با نگاه درست به فیلم نگاه کنیم علاوه بر لذت بخش بودنش و پر کردن زمان فراغتمون، همزمان میتونه خیلی برامون آموزنده باشه.

می خوام درسی که بعد از دیدن چندتا فیلم اکشن گرفتم باهاتون به اشتراک بذارم.

👈 تمام آدمکش های حرفه ای، حداقل آدمکش های هالیوودی، ۴ ویژگی مشترک دارن که اونارو زنده نگه می‌داره و نکته جالب اینجاست که این ۴ ویژگی می‌تونن باعث پیشرفت کارآفرین ها هم بشن!

۱⃣ آدمکش ها برای هر احتمالی آماده هستنچگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

هممون دیدیم که آدمکش‌ ها همیشه آماده هستن. البته منطقیه که گاهی آدمکش ها برای خیانت یار و همکارشون آماده نباشن (مثل خیانت alec به جیمز باند تو فیلم چشم طلایی)، اما به طور کلی آمادگی یه آدمکش، آدمکش خوب رو از آدمکش مرده متمایز میکنه.

⚠️ به خاطر همینه که کارگردان ها معمولاً یه بخشی از دقایق ارزشمند فیلمشون رو به آماده شدن شخصیت اصلی فیلم برای هر احتمالی اختصاص میدن.

🔸به عنوان یک مشاور املاك قبل از هر جلسه مذاكره مشقاتون رو کامل انجام بدین و مطمئن شین جواب هر سوالی رو دارین.
همیشه زودتر سر قرار حاضر باشین و شاید به نظر کوچیک بیاد ولی همیشه یک خودکار اضافه همراهتون باشه.

۲⃣ آدمکش ها همیشه به تجهیزاتشون میرسن

داشتن آخرین تکنولوژی ها مهمه اما از اون مهمتر اینه که تجهیزات فعلی رو تو بهترین شرایط نگه دارین. تو فیلم هویت بورن، زمانی که قرار شد طول اروپا رو با ماشین سفر کنن، اولین سوالی که جیسون بورن از مری پرسید این بود که ماشینش نیاز به تعمیر داره؟
روغن رو چک کرده؟
چرخ ­ها سالمن؟

⚠️ در نهایت هم زمانی که اوضاع خراب شد جیسون تونست با همون ماشین (که مشخصا مناسب تعقیب و گریز نبود) اونارو سالم از مهلکه خارج کنه.

🔸آره، قبول دارم داشتن وسایل جدید خیلی باحاله ولی میدونین چی باحال تره؟ اینکه پولتون رو توی جیبتون نگه دارین و اونو صرف خرید وسایل جدید نکنین، چون هنوز وسایل فعلیتون خوب کار میکنن.چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

آدمکش ها بین کار واهداف شخصی تفاوت قائلن

تقریبا تو تمام فیلم ها، آدمکش ها یه داستان شخصی پشت کارشون و دلیل انجامش دارن. اما همیشه تلاش میکنن بین کار و خواسته های شخصیشون تعادل برقرار کنن. یعنی ممکنه دلایل شخصی انگیزه کاراشون باشه اما حرفه ای بودن و مهارتشونه که بیشتر به چشم میاد و اونارو جلو میبره و به هدفشون میرسونه.

 

👈 اونا هیچوقت از روی خشم تصمیم نمیگیرن. اونا برنامه هاشون رو دنبال میکنن و مدام چک میکنن که چیزی رو از قلم ننداخته باشن.همه جوانب رو در نظر ميگيرن.
براي پياده سازي نقششون گاها صدها بار اون رو تمرين و مرور ميكنن

🔸بهترین مشاورين مثل بهترین آدمکش ها میدونن که شاید میل باطنیشون به انجام کارای بزرگ اونارو به جلو هل بده ولی بخش حرفه ای شخصیتشون باید اوضاع رو کنترل کنه و تصمیمات بزرگ رو بگیره. هیچ وقت اجازه ندید خشم و حسادت شما رو کور کنه

 

 

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

برای موفقیت سرسختانه یا هوشمندانه کار کنیم؟

اکثر افراد کارها را به دو دسته ی کار فیزیکی و کار ذهنی طبقه بندی می کنند . که دست اول را جزء مشاغل سخت می دانند که باید سرسختانه و در زمان طولانی تری انجام داد و دسته دوم را جزء مشاغلی می دانند که هوش بالاتری نیاز دارد و نیازی به صرف زمان طولانی ندارد .

البته بسیاری از کارشناسان هستند که عقیده دارند به جای ساعات طولانی کارسخت،بازده و بهره وری کار را با هوشمندانه کار کردن بالا ببریم که برای اینکار معمولاً پنج راه حل اصلی توصیه می کنند که به اختصار در این جا توضیحاتی در مورد آنها می دهیم:

تمرکز:

اگر شما در ساعات کاری ، تمرکز بیشتری بر فعالیتی که انجام می دهید داشته باشید و حواستان به مسائل حاشیه ای جلب نشود مطمئناً بازده کاریتان بالا می رود ،و نیاز به اضافه کاری برای انجام کارهای عقب مانده ندارید.

تکنولوژی:

اگر شما مجهز به تکنولوژی و علم روز باشید مطمئناً نسبت به کسی که مجهز به این فن آوری ها نیست می توانیدچگونه یک مشاور املاک موفق باشیم بازده کاری بالاتردر زمان کمتری داشته باشید به عنوان مثال کسی که در کنار فروشگاه فیزیکی خود دارای فروشگاه اینترنتی می باشد نسبت به کسی که فقط دارای فروشگاه فیزیکی می باشد مطمئناً مشتریان بیشتری را به خود جذب می کند چون در سطح وسیع تری در حال فعالیت می باشد.
امروز شغل ما از حالت سنتي به مدرن تبديل شده است پس سعي كنيد از تمامي امكانات استفاده كنيد.

واگذاری مسئولیت به دیگران:

اگر شما بخواهید به تنهایی همه کارهای مرتبط با کسب و کار و تجارت را انجام دهید مطمئناً فرصت کمتری برای فعالیت های سودآور نسبت به افرادی که مشاوران و مديراني را برای مسئولیت های مختلف در اختیار گرفتند را دارید.

مدیریت زمان:

مدیریت زمان برای موفقیت در کسب و کار امری بدیهی می باشد اما اگر شما نتوانید این کار را انجام دهید یعنی در مدت زمان استاندارد به همه کارهای خود برسید باید کمی بر روی مدیریت زمان خود کار کنید. در صورتی که شما مدیریت زمان مناسبی داشته باشید نیاز به اضافه کاری نخواهید داشت! یک راه حل برای بهتر مدیریت کردن زمان می تواند این باشد که شما در زمان استراحت خود بر روی کارهای که قرار است در آینده نزدیک انجام دهید تمرکز کنید.

قانون ۸۰/۲۰ :

قانون ۲۰ به ۸۰ می گوید که شما از ۲۰درصد تلاشتان ۸۰درصد در کارتان نتیجه میگیرید.که شما با یک نگاه به فعالیت های که انجام می دهید و نتایجی که می گیرید می توانید این قانون را تغییر دهید و از تلاشی کمتر بازدهی بیشتری را دریافت کنید.چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

ما با نسل جوانی روبه رو هستیم که با تفکر هوشمندانه کار کردن بزرگ شده اند و به مانند گذشتگان عقیده ای به سخت کار کردن ندارند و نظر آنها بر این است که به جای سخت کار کردن به علم روز اعتماد کنیم. البته که هوشمندانه کار کردن بسیار مهم می باشد اما نمی تواند جای سخت کار کردن را بگیرد به عبارتی بهتر برای رسیدن به موفقیت باید هوشمندانه و سرسختانه کار کنید. هوشمندانه کار کردن باعث صرفه جویی در زمان می شود اما اگر به نحو بهینه استفاده نکنیدهیچ نفعی برای شما نخواهد داشت.

واما اگر نگاهی به زندگی آدمهای موفق بیندازید می بینید در عین حال که هوشمندانه کار کردن اما به طرز عجیبی سخت کار می کردند یعنی تمام تلاششان را برای رسیدن به قله موفقیت انجام می دادند.

در نهایت باید بگوییم برای داشتن آینده کاری موفق بایدسرسختانه و هوشمندانه کار کنید این دو عنصر مهم در کنار هم موفقیت و پیروزی درکسب و کار را برای تان به ارمغان خواهد آورد.

 

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

راهکارهای عملی افزایش فروش

فروشندگي شغل شریفی است
چرا ؟چون فروشنده نیازهای خریدار را بر آورده می سازد .

اکنون موفقیت در مشاور املاك ، بیشتر از قبل به تلاش در فروش ملك به صورت حرفه ای نیاز دارد .

فرق بین حرفه ای و غیر حرفه ای بودن در این است که فرد حرفه ای اول به حرفه اش فکر می کند

پیش از شروع لازم است بعضی سوء تفاهم هارا درباره بحث فروش از بین ببریم.

اول :مشاور املاك تقریباً به صورت واژه ای زشت جا افتاده است .

اکثر افراد تصور می کنند مشاور املاك از تمام تکنیکهای موجود جمله عدم صداقت ،فریب دادن دیگران و دیگر ابزارهای نا متعارف برای به نتيجه رسيدن استفاده می کنند.
دوم .اینکه مشاور املاك از نیازهای مشتریان خود خبر نداشته و قصد ندارند رضایت خاطر آنان را فراهم آورند ؛

بلکه تنها هدف آنها گرفتن حق کمیسیون یا سود خود است.
یکی دیگر از سوء تفاهم هایی که درباره مشاور املاك وجود دارد این ایده است که تصور می شود آنها به حرف زدن زیاد عادت و علاقه دارند.

خیر ،مشاور املاك خوب به دقت به سخنان مشتری گوش می دهد و چند سؤال کوتاه از آنها می کند .بدین ترتیب در می یابد که چگونه مناسب ترين فايل را به او معرفي كند

چرا باید فروشمان را افزایش دهیم ؟

اگر تنها یک یا دو دلیل برای رسیدن به هدف های فروش خود داشته باشیم ، تحت تأثیر نا ملایمات و مشکلات ،مأیوس می شویم .

اگر برای موفقیت در فروش ۱۰تا۱۵دلیل داشته باشیم ،انگیزه واراده بیشتری خواهیم داشت .

اما اگر ۵۰ یا حتی ۱۰۰ دلیل برای افزایش فروش و سود خود داشته باشیم ،هیچ عاملی نمی تواند مارا متوقف کند .

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

هفت تکنیک مهم در مهندسی و طراحی فروش

۱- شناخت محدوده كاري خود
هرکسب وکاری در قلمرو واحدهای وظیفه ای خود، نقاط قوت وضعف دارد .در هیچ کسب و کاری نقاط قوت وضعف واحدها یکسان نیست .
گام نخست در افزایش فروش این است که مشخص کنیم : رنج كاري و محدوده كاري ما چیست ؟ چه خصوصیاتی دارد ؟چه خصوصیات منحصر به فردی دارد ؟ ملك هاي محدوده ما چه قیمتی دارد ؟ چه مقدار توان مالی دارد ؟ چقدر قدرت ریسک سرمايه گذاري دارد ؟

این اطلاعات را حداقل برای پنج محدوده عمده ديگر نیز کسب کنید و با مقایسه آنها با یکدیگر به بینش لازم برای تصمیم گیری در مورد خصوصیات محدوده كاري برسید.

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

 

۲- هدفگذاری فروش
بدون تردید ؛ بدون تعیین هدف ,هیچ اتفاقی رخ نمی دهد .

داشتن هدف به فعالیتهای فروش معنا می دهد . داشتن هدف باعث متمرکز شدن انرژیها و ایجاد انگیزه می گردد .

لزوم داشتن هدف برای موفقیت در فروش همانند داشتن نقشه برای ساختن خانه است . هدفمندی لطف دیگری به هدفها می دهد .چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

وقتی هدف مطلوبی را برای فروش تعیین می کنید و تصمیم می گیرید برای تحقق آن تلاش کنید انرژی شما افزایش می یابد و حتی چند برابر می شود.

برای اینکه هدفگذاری مؤثری داشته باشیم رعایت اصول زیر ضروری است :
۱-هدفهای فروش را به طور مشخص ،واضح ودقیق بیان حتماً مکتوب نمایید. اعلام دقیق هدف ، باعث ایجاد علاقه و انگیزه می گردد.
۲- زمان بندی هدفها را مشخص کنید .
۳- هدفها باید قابل اندازه گیری و پیگیری باشد:
باید مشخص کنید مثلاً برای افزایش ۲۰% در آمد تا شش ماه آینده ، هر ماه باید چند ملك بفروشیم ؟ هر هفته چقدر بفروشیم ؟ هر روز چقدر باید بفروشیم ؟ و از طریق جدول پیگیری هدفها ، میزان دستیابی به نتایج را در راستای هدف تحت کنترل قرار داسته باشیم
۴- هدفها باید قابل دستیابی و واقع بینانه باشند :
برای مثال اگر در زمینه فروش فعالیت دارید و هدفی را برای خود بر می گزینید که موفق ترین فروشندگان تا کنون به آ ن دست پیدا نکرده اند ، در انتخاب هدف واقع بین نبود ه اید.چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

بنابراین «هدف نه باید خیلی آسان باشد و نه خیلی دور از دسترس ،هدف باید نسبتاً مشکل باشد ».
۵- هدفها باید عمده ، مهم ، واساسی باشند .
افکار خود را برای رسیدن به چند هدف عمده در فروش متمرکز کنید . فراموش نکنید ، ما دارای توان ، انرژی ، زمان و بودجه محدود هستیم .

۳ – آزمایش کردن
اصولاً مشتریان به دنبال منافع ملك ها هستند ، نه خود ملك . باید منافع ملك را به وضوح احساس کند .

چرا باید مشتری اصولاً بخواهد این ملك را بخرد ؟ توجه داشته باشید ، مشتری خریدار ویژگی نیست ، خریدار فایده و سودي كه از خريد بدست مياورد است .

مشتری خریدار خدمت نیست ، بلکه خریدار راه حل برای جابجايي يا سرمايه گذاري ملك خود است .

این فایده ها را برای او ملموس کنید

۴ – ایجاد اعتماد در مشتریان
اساسی ترین اصل فروش اعتماد است . تا اعتمادی در بین نباشد ، هیچ خرید و فروشی انجام نمی گیرد .
مشتریان معمولاً به چند دلیل خرید نمی کنند :

۱- نیاز ندارند

۲- پول ندارند

۳- اختیار خرید ندارندچگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

۴-علاقه مند ند ، اما مطمئن نیستند

۵-از مزایا و مناسب بودن خريد ملك درک نادرستی دارند .
۶-اعتماد نداشته و در نتیجه از تصمیم گیری خرید ترس دارند .
برای ایجاد اعتماد ، از روشهای زیر می توان استفاده کرد :
اثبات ادعاها :
ادعاهایی بکنید که می توانید اثبات بکنید. برای جلب اعتماد متقابل مشتریان « کمتر از توان خود قول بدهید و بیشتر از قولی که داده اید عمل کنید ».

تخصص :
داشتن تخصص در یک حوزه خاص و تأ کید بر آن ، موجب ایجاد اعتماد در مشتریان می شود .

همیشه به یاد داشته باشید كار كردن در یک رنج ، از كار كردن در چند رنج بهتر است و اعتماد بیشتری ایجاد می کند. می توانید در مشتری یا در رنج خود متخصص شوید .چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

می توانید نیازی را بهتر از مشاوران غير متخصص دیگر بر طرف سازید ، باید به جای یک نفر که در زمینه های کلی و عمومی تبحر دارد ،به کسی که در زمینه خاص تبحر دارد تبدیل شوید.

۷ – ایجاد رابطه «برنده – برنده »
اصل هر رابطه تجاری و ادامه دار بودن آن ، نفع و برد طرفین است .

به گفته یکی از بزرگان ، بزرگترین خوشبختی زمانی است که متوجه شوید «گناه نکرده اید و کلاه هم سرتان نرفته است ».

فروشندگانی که پول را دریافت می کنند و پشت سرشان را نگاه نمی کنند ، در نهايت خود را در موقعیتی چندان مناسب حس نمی کنند ؛

اما فروشندگانی که نوشتن يك قرارداد را فقط شروعی برای شناخت مشتری می دانند ، نسبت به رقیبان خود قراردادهاي بیشتری به دست می آورند .

آنها خود را به شبکه در حال گسترش تجارتهای آتی متصل می کنند.

چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم

تکنیکهای ارتباطهای مؤثر

همه کارهای ما نوعی ارتباط است و همه سعی داریم تا به طریقی در دیگران نفوذ کنیم . تحقیقات نشان داده ۷۰تا۷۵٪ وقت انسانه صرف برقراری ارتباط می شود . بهتر و بیشتر حرف زدن ، ملاک ارتباط مؤثر نیست بلکه توجه به حرکات ،استفاده از حرکات و گوش دادن فعال ، باعث ایجاد ارتباط مؤثر می گردد.
تکنیک ۱- سخنان مشتری را تفسیر کنید .
با استفاده از گنجینه لغات خود ، استنباط خود را از صحبتهای مشتری بیان کنید و از این طریق به او این اطمینان را دهید که خواسته هایش را درست فهمیده اید چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم
تکنیک ۲- سؤالهای باز مطرح کنید.
برای افراد بسیار مشکل است که مدت زیادی روی سخنان یک نفر تمرکز کنند و از آنجا که گفتگوهای فروش با ارائه حقایق و بیان مشخصات و مزایای و خدمات همراه است ، طولانی شدن گفتگو باعث منحرف شدن توجه مشتری می گردد. این مشکل را می توان با استفاده از سؤالهای مناسب رفع کرد.

تکنیک ۳- سکوت طلایی
پس از طرح سوال و گوش دادن به مطالب مشتری که باعث کشف علایق ،نیاز ها ،خواسته هاو انتظارهای وی می گردد و انطباق نیازها وخواسته ها با خصوصیات و ویژگیهای فايل هاي خودمان و انعکاس استنباط و احساس خود به طرف مقابل ، با متانت و شکیبایی چند لحظه مکث کنید و به مشتری مجال دهید تا فکر کند .

تکنیک ۴– اثر گذاری اولیه
با تحقیقاتی که از مشاورين به عمل آمده روشن شده است که در سه دقیقه اول ورود مشتری همه مسائل روشن می شود .تصویری که از شما در ذهن مشتری شکل می گیرد در همین سه دقیقه اول است .

تجربه های خوب در ذهن مشتری تصویر خوب و تجربه های بد در ذهن او تصویر بدی می سازد .

این ذهنیت شکل گرفته را به سختی می توانید تغییر دهید.همچنین تحقیقات نشان داده اند پس از اینکه فرد به یک نتیجه کلی دست می یابد و متوجه می شود کسی یا چیزی را دوست داردیا نه ،دیگر به راحتی نمی تواند نتیجه گیری خود را عوض کند ،از اعتقادهایی که نسبت به آن شخص یا چیز پیدا می کند روی بر نمی گرداند و به اطلاعات جدیدتر توجهی نمی کند ،بلکه آنها را طوری تغییر می دهد که تصورات اولیه خود را تأیید کند.
یک ضرب المثل انگلیسی می گوید : :”First impression Most impression”
یا «اولین اثر،بیشترین اثر » . لذا تک تک ثانیه های برخورد اولیه با مشتریان را کنترل کنید ،چون اگر اشتباهی رخ دهد جبرا ن ناپذیر است .

نگران نباشید که چه بگویید ، سعی کنید خوب بشنوید . هر عامل منفی را در وضعیت ظاهری رفع کنید .

 

 

تکنیک ۵– قدرت خنده
فروشنده خوب ،فروشنده ای است که همیشه لبخندی ملایم اما واقعی بر لب داشته باشد .

«فردی که چهره ای شاد و خندان ندارد ،نباید مشاوري کند ».

هیچ چیز بیشتر از تند خویی ،مشتری را فراری نمی دهد .

تکنیک ۶ – قدرت دست دادن
سعی کنید در ارتباطها
الف ) به هنگام دست دادن دستها خشک باشد .چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم
ب ) در میزان فشار دادن حد اعتدال را فراموش کنید .
ج ) دست طرف مقابل را حدود ۶ ثانیه در دست خود نگه دارید .
د ) برای ابراز تسلط از «چنگ مرد بزرگ »استفاده کنید ،یعنی دست طرف مقابل را بیش از حد معمول فشار داده و مدت طولانی تری در دست خود نگه دارید.
ه ) برای ابراز دوستی و همکاری از«چنگ همایشی »استفاده کنید؛یعنی در فشاردادن اعتدال را رعایت کنید ،مدت نگه داشتن کمی طولانی ترباشد ،چهره متبسم و آرام ، ارتباط چشمی ملایم داشته باشید و کمی به جلو متمایل شوید.
و ) برای ابراز خشوع ، به هنگم دست دادن ، دست رو به بالا و در برخورد اول ، گردن کمی کج باشد

درباره‌ی مهدی فارسی

من کمک می کنم تا بتونی یادبگیری چگونه یک فایل پیدا کنی به قیمت برسونی و بعد بفروشی و کمیسیون خوب بگیری .

همچنین ببینید

۱۰ ویژگی یک واحد مناسب در برج چیست؟!

بعضی از متقاضیان املاک علاقمند هستند که در برج زندگی کنند بهتر است قبل تصمیم …

یک نظر

  1. خدا را صدها هزار مرتبه سپاس برای نعمت های بی پایانی که غرقیم توش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت در دوره رایگان ۸ جلسه ای ” آموزش فروش حرفه ای ملک و مستغلات “
هر روز یک جلسه از دروس به ایمیل شما ارسال خواهند شد