بلاگ

در ارتباط با مشتری چه کارهایی هرگز نباید انجام دهیم

در ارتباط با مشتری چه کارهایی هرگز نباید بکنیم

یکی از مهمترین بخش های هر کسب و کار ارتباط با مشتری است وبرای حفظ وی باید برخورد در خور توجهی داشته باشیم به وعده ها و قولهایی که میدهیم عمل کنیم و در این صورت است که مشتری ذهنیت خوبی را نسبت به ما پیدا میکند .

  • ازجمله موارد مهمی که دررابطه با ارتباط مشتری نباید انجام دهیم دادن اطلاعات نادرست در زمینه ملک میباشد یادتان باشد که اطلاعات واضح و مشخص از ملک باعث جلب اعتماد مشتری شده وانجام یک معامله پرسود را برای شما به دنبال خواهد داشت .
  • در ارتباط با مشتری نباید مطالبی را عنوان کنیدکه از عهده آن برنیامده وانتظاراتی را ایجاد کنید که نتوانید آنرا برآورده کنید .
  • یکی دیگر از اشتباهاتی که میتوانید انجام دهید نشنیده گرفتن خواسته های مشتریان است .گوش کردن به مشتری اهمیت بسیاری دارد زیرا شما با خواسته های وی آشنا شده و به راحتی میتوانید وی را به خواسته ها یش نزدیک کرده و به در آمد برسید .
  • درحضور مشتری ترجیحا” با همکارانتان صحبت نکنید ، ازشوخی کردن با کارکنان پرهیز کرده و از خندیدنهای بلند گونه خودداری کنید . زیرا این رفتارها تاثیر بسیار بد و نامطلوبی برروی مشتری میگذارد که قابل جبران نیست .
  • زمانیکه مشتری آه بلند و عمیقی میکشد و دست به سینه در مقابل شما مینشیند نشان دهنده به ستوه آمدن وی است و با این علائم نشان میدهد که دیگر علاقه ای به شنیدن حرفهای شما ندارد و شما نیز برای برقراری ارتباط تلاش بیهوده میکنید .
  • پرسیدن سوالاهای خوب از مشتری باعث میشود که بهتر نیازهای وی را بشناسیم و بتوانیم پیشنهادات بهتری را ارائه کنیم  و راهکارهای مناسب وی را در زمان مناسب بدهیم .
  • به هنگام مکالمه تلفنی با مشتری باید از هرجهت اطلاعات شما آماده و کامل باشد . تمامی اطلاعات را مرور کرده و همراه داشته باشید لیست سوالاتی که ممکن است در حین مکالمه پرسیده شود را آماده کرده و پاسخ مناسب به آن را یادداشت نمایید .
  • در هنگام صحبت کردن با مشتری به لحن و ریتم کلام خود دقت کنید اگر لحن شما مناسب نباشد برقراری ارتباط سخت و دشوار میشود . استانداردهایی را برای مکالمه و رعایت فن بیان بامشتری خود در نظر بگیرید .زبان خوش استفاده از عبارات و جملات مثبت باعث میشود تا مکالمه ادامه پیداکرده و از سوءتفاهمهای احتمالی جلو گیری شود ازبکار بردن کلمات منفی مانند نمی توانید ، نباید و….. که به شدت بار منفی دارد خودداری کرده و سعی کنید که مشکل مشتری را حل کنید نه اینکه چیزی بگویید که واکنش او را برانگیزد .
  • با همان ادبیاتی با مشتری صحبت کنید که خود او صحبت میکند . یعنی اگر لحن مشتری شما رسمی و جدی است شما هم  به همان شیوه صحبت کنید و یا چنانچه از ادبیات غیر رسمی و خودمانی استفاده میکند سعی نمایید که با او همراه شوید .
  • اگر مشتری شما اهل شوخی است با حفظ مرزهای اخلاقی اوراهمراهی نمایید و به یاد داشته باشید که استفاده از شوخی و یا کنایه در نوشتار سخت تر فهمیده میشود و امکان اینکه سوء تفاهم پیش آید بسیار است . پس از شوخی نوشتاری در حد امکان خودداری فرمایید .
  • با مشتری طوری صحبت کنید که او با پرسشهای نه چندان مهم و گاهی خیلی ساده و پیش پا افتاده احساس ناخوشایندی نداشته باشد باید به گونه ای صحبت کنید که نشان دهد شما مشتاق حل مشکلش هستید و از این کار راضی و خرسند میباشید .
  • درصحبت با مشتری از ادبیاتی قابل فهم ،شفاف و دقیق استفاده کنید زبان گفتگوی شما نباید منفعل و تهاجمی باشد . با مشتری خود به صورت ماشینی صحبت نکنید ارتباط ماشینی بدور از ارتباطات انسانی است. در ارتباط با مشتری باید برخوردی دوستانه ، شخصی و خودمانی داشته باشید .
  • چنانچه اشتباهی از شما سرزد باید آنرا به اطلاع مشتری برسانید با پذیرش خطا واشتباه و اطلاع رسانی صحیح و عذرخواهی از مشتری پالسهای مثبتی را از وی دریافت خواهید کرد .
  • در پاسخگویی به مشتری اصول صداقت را رعایت کنید نباید مشتری را بیهوده برای امری که خودتان میدانید قطعا” شدنی و ممکن نیست به دنبال خود کشانیده و امیدوار کنید .
  • چنانچه لحن مشتری مناسب نیست و از خود ، رفتاری غیر منطقی بروز می دهد خونسردی خود راحفظ کرده و در نهایت ادب و احترام برخورد حرفه ای با وی داشته و سعی نمایید که متقاعدش کنید . نباید رفتار وکلام نامناسب مشتری روی شما تاثیر بگذارد و مانند خود او رفتار کنید .

درخاتمه ذکر این نکته ضروری است که برقراری یک ارتباط خوب با دیگران هنر است و استفاده از آن درجهت پیشبرد اهداف و نحوه برخورد بامشتری  تاثیر بسیار زیادی در شغل شما داشته و باید منتظر نتایج بسیار خوب آن نیز باشید .

الهی روزیتون هزار برابر بشه🌹

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

می خوای مشاور املاک بشی ؟

می خوای در املاک تهران منطقه ۵

ما مشغول شی؟

فرم زیر رو پر کن