بلاگ

شغل مشاور املاک برای خانمها مناسب است ؟

کار مشاوره املاک کاری دشوار،پراهمیت،ظریف و باارزش است  ونباید اینکار را کوچک و بی اهمیت تلقی کرد .برای مشاور شدن حتما” میبایست آموزش تئوری و عملی راببینید ،باید تحصیلکرده باشید ،آداب برخورد اجتماعی و معاشرت را بامردم خوب بدانید با اصول روانشناختی و روانشناسی آشنا باشد صداقت در کارداشته و توانایی این کارراداشته باشید .

بتوانید پل ارتباطی خوبی با مشتری بزنید و توسط همین پل ارتباطی تا سالها در اذهان مردم زنده بمانید و هرزمان که متقاضی کاری در این زمینه داشت بی درنگ به سراغ شمابیاید.در سالهای گذشته که کار املاک بیشترسنتی بود و وضعیت بازار کار نیز بهتر از الان بود نیروهای جوان کمتر به سراغ این شغل رفته و خانمها نیز باتوجه به جایگاه این شغل نزد عموم ، مناسب اشتغال در این صنف نبودند . ولی با توجه به وضعیت نامناسب اشتغال در سالهای اخیر و بیکاری قشر تحصیل کرده روی آوردن جوانان به این رسته شغلی افزایش یافته و متعاقب آن در دهه هشتاد نیز خانمهای تحصیل کرده نیز به این شغل روی آورده و با توجه به درآمد مناسب وصرف انرژی و وقت کمتر نسبت به سایر مشاغل استقبال خوبی از آن شده و هم اکنون بسیاری از خانمها در املاک مشغول به کار هستند که گوی سبقت را از آقایان ربوده و حرفی برای گفتن در این شغل دارند .

علل مختلفی در موفقیت خانمها در شغل مشاوری املاک وجود دارد که به اختصار به چند مورد آن میپردازیم .

  • خانمها باحوصله تر هستند .آنهانسبت به آقایان باحوصله تربوده و رفتار متشخصانه تری دارند و بیشتر آنان این شغل را علمی میبینند
  • ازتوانایی تحلیل عالی برخوردار هستند وقادربه ارزیابی مشتری در خصوص درخواست خرید و یا اجاره ملک هستند .
  • جزئی نگر بوده و توجه دقیق به جزئیات دارندودرصورت سازماندهی درست میتواند نیازهای مشتریان راکشف کرده و درنتیجه معاملات بیشتری راببندند .
  • دارای روابط اجتماعی قوی بوده و این رفتار در روابط اجتماعی وی ظاهر میشود. 
  • با متقاضیان خانم به راحتی ارتباط برقرار کرده و با اطلاع داشتن از سلائق و خواسته های آنان سعی میکنند ملک در خور شان آنان را معرفی کره و معامله را به سرانجام برسانند .
  • باتوجه به اینکه در سالهای اخیر آمار تقلب و کلاهبرداری بخصوص در زمینه مسکن که از جانب آقایان صورت گرفته بیشتر شده اعتماد مردم به خانمها بیشتر شده و این خود یک امتیاز بزرگی برای خانمها درزمینه کارکرد در دفاتر املاک میباشد .
  • خانمها دارای اعتماد به نفس بالاتری نسبت به آقایان بوده و بعلت روحیه بسیار مهربان و حساس خود با صبوری و مهربانی و برخورد خوش با متقاضی برخورد کرده و معامله را به سر انجام می رسانند .
  • نفوذ کلام و قدرت بیان خانمها نسبت به آقایان بیشتر بوده ودارای آستانه تحمل بالاتری نسبت به آنان بوده و با همین خصوصیات مثبت است که به راحتی با متقاضی ارتباط برقرار میکنند .
  • از لحاظ مدیریتی آنان دارای قدرت مدیریتی بالاتری نسبت به آقایان بوده وبکارگیری آنان در رده شغلی مدیریت دفتر املاک شرایط بهتری را برای اداره امور فراهم میکند.
  • دارای بیان صادقانه ای هستندو هر آنچه که لازم است را به متقاضی میگویند چه مزایا و چه معایب و کمک میکنند که مشتری بهترین انتخاب را داشته باشد . او تنها به فکر سود و منافع خود نبوده و هدف آنان از این معامله صرفا” کسب درآمد نبوده و به سود و زیان مشتری توجه خاص مینمایند .
  • خانمها منظم و مسئولیت پذیر بوده و به همین دلیل دارای عملکرد بهتری نسبت به آقایان بوده و با برنامه ریزی به طور منظم و دقیق مسئولیتهایش را انجام میدهد .
  • توانایی انجام چند کاررا همزمان داشته و این ویژگی در کار املاک باعث میشود که از عهده مدیریت همزمان به رسیدگی به در خواستهای چند مشتری برآیند .
  • پایبندی به اخلاقیات در خانمها بیشتر به چشم میخورد و آنان نسبت به آقایان به اخلاقیات متعهد تر هستند عدالت و انصاف را رعایت میکنند .
  • آموزش پذیری آنان بسیار آسانتر بوده و میل و شوق خانمها در یادگیری و مطالعه بیشتر از آقایان بوده وچنانچه آموزشهای صحیح و گذراندن دوره های آموزشی در زمینه املاک را طی نمایند به موفقیتهای بسیار بزرگی در کوتاه مدت دست پیدا میکنند .

 

 ختم کلام اینکه ممکن است در نگاه اول اینطور به نظر برسد که خانمها نسبت به آقایان در کار مدیریت و مشاوری املاک از سطح توانایی کافی برخوردار نیستند ولی چنانچه یک سری خصوصیات رادر خود تقویت کرده و اعتماد به نفس لازم را داشته باشند و آموزشهای لازم را دراین خصوص ببینند میتوانند موفق تر از مردها در این عرصه ظاهر شوند .

 

الهی روزیتون هزار برابر بشه 🌹

 

 

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید