بلاگ

نکاتی بسیار مهم در رابطه با هدف گذاری مشاور املاک

هدف گذاری مشاور املاک

همانطور که میدونیم اهداف به ما نقشه راه را نشون میدند و اولین قدم تعیین اهداف روشن ، رسیدن به آرزوهای بزرگه پس برای رسیدن به آرزوهای بزرگ باید تمرکزکنید که درزندگی به چه چیزی میخایین دست پیدا کنید چه از نظر مالی و چه از نظر کاری به چه مرحله ای از پیشرفت میخایین برسین پس باید این اهداف رو مستند کرده و نتایج اون رو پیگیری کنید .

درکار مشاوری املاک با توجه به درنظر گرفتن اهداف کوتاه مدت – میان مدت – بلند مدت  به تفسیر در رابطه با این اهداف درذیل صحبت میکنیم.

هدف میان مدت ،که مدت اون یک سال هستش، مهمترین هدف میان مدت  در کار املاکه یعنی اینکه هدف گذاری کنید که مثلا”دراین سال400 میلیون باید درآمد کسب کنم پس باید هدفتون رو بزارین روی800 میلیون شاید به نظر بعضی کمی نامعقول به نظر برسه ولی با توجه به قیمت خونه و کمیسیونهای دریافتی رسیدن به رقم 800میلیونی زیاد هم دور از انتظار نیست .

هدف کوتاه مدت که مدت اون 6ماه است ، مجموعه کارهایی است که برای رسیدن به اهداف میان مدت باید انجام بدین .یعنی اینکه من چه آموزشها و یا چه کتابهایی رو باید بخونم،چه ساعتهایی رو سر کار حاضر باشم ،با چه افرادی معاشرت کنم،شرایط بازار را بشناسم و بطور کلی تاچه اندازه  سطح علمی و آگاهی خودم رو بالاببرم تا بتونم به اهداف میان مدتم برسم .

هدف بلند مدت چشم اندازیه که حداکثر باید 5سال آینده به اون برسی مثلا” یه خونه 90متری در یه جای خوب ، یه ماشین خوب و ……زمانیکه شما اهداف کوتاه مدت و میان مدت را درست برنامه ریزی و اجرا کردید رسیدن به اهداف بلند مدت کاری بسیار آسونه پس تاکید من بیشتر روی اهداف کوتاه مدت و میان مدته.

برای رسیدن به این اهداف آفات و موانع موفقیت را باید بشناسیم و بتونیم با راهکارها و اصول علمی مشاوری املاک اونها رو پشت سر گذاشته و به اهدافمون برسیم .

یکی از اون آفات فشارهای روانی هست که ابتدا بایستی این فشارهارو بشناسیم و راههای مقابله با اون را بیابیم و از بی تفاوتی نسبت به اونها پرهیز کنیم . دیگر اینکه به منافع مالی آنی چشم نداشته باشید چون ممکنه که درمقطعی بتونید دراثر اتفاقی به منافع  مالی آنی  برسید ولی این منافع همیشگی و دائمی نیست .(باد آورده را باد میبرد )

مطلب بعد اینکه برترسهای واهی خود غلبه کنید ، رویدادها و اتفاقات وفاجعه های ناگورا گذشته را فراموش کرده و به جای آن رخدادها ،خاطرات خوش و موفقیت آمیز رو ملکه ذهن خود کنیم .دیگه اینکه تصورات منفی و نگران کننده ای رو که درذهن خود ایجاد کرده اید رو ازخوددور کرده و مثبت اندیش باشید.

نقش برنامه ریزی روزانه و هفتگی در روند کاری و هدف گذاری مشاوراملاک

با توجه به رشد بیش از حد دفاتر املاک و بالطبع آن شغل مشاوری املاک ورقابت در کسب درآمد که در بعضی مواقع منتج به روابط و تصمیم های ناسالم میگردد در این  مقاله سعی شده با هدف قراردادن برنامه ریزی عاقلانه و بدور از هرگونه حاشیه درسایه آموزش های  کسب شده توسط مشاورین عزیز گام های بلندی را در جهت کسب روزی حلال وارائه راهکارهایی در جهت سربلندی خود و این حرفه که بنوعی بعلت عملکرد اشتباه تعداد انگشت شماری از همکاران موردهجمه رسانه ها و قشری ازمردم عزیزمون قرارگرفته برداشته و با هدف گذاری مناسب به آمال و آرزوهامون برسیم . 

یک مشاور حرفه ای برای رسیدن به قله موفقیت ازابتدای شروع بکار در دفاتر املاک ضمن تقویت اعتماد  به نفس ونیزبالابردن سطح علم وآگاهی خود در این رشته  بایک برنامه ریزی دقیق و منظم میتواند الگوی خوب و موفقی برای مشاوران تازه کار و بی تجربه و نیز مشاورانی که بعلت سابقه بالا و نوشتن چند قرارداد دیگر خدا راهم به بندگی قبول ندارندباشد .

دراینجا نمونه ای از یک برنامه ریزی دقیق و منسجم که توسط یکی از مشاورین محترم جهت کار خود تهیه کرده راباهم مرور کرده وامیدوارم که مورد استفاده شماعزیزان قرار بگیرد.

 

برنامه ریزی روزانه

 

 ” ساعت كاري هرروزصبحها از ساعت9صبح تا ١٤ و بعدازظهرهاازساعت ١٥ تا 20شب “

از ساعت 9تا9/45مطالعه و آموزش( در منزل یادرطی مسیر کار)

از ساعت 9/45تا10/30ارسال آگهي ها در فضاي مجازي

از ساعت10/30تا11/30 بررسي فايل هاي سيستمي

از ساعت 11/30تا ساعت13/30 فايل يابي و كارشناسي حداقل ٣ فايل در روز

از ساعت 13/30 تا ١4 هماهنگي بازديد با مشتريان ، تماس و پاسخگويي به مشتريان ، روزانه حداقل 6بازدید

از ساعت 14 تا ساعت 15تایم استراحت وناهار

از ساعت 15تا20 جمع بندي كارهاي روزانه نوشتن دفتر اشتباهات و تجارب هرروز ، مهيا كردن آگهي هاي

فردا و برنامه ريزي براي كارشناسي و بازديد فردا…

 

 برنامه ريزي هفتگي

هرروز هفته حتي جمعه ها حداقل٣ فايل كارشناسي وفایل یابی شود مجموعا ٢١ فايل در هفته. هرروز هفته حتي جمعه ها،  روزانه از تمام ظرفيت خود براي آگهي در فضاي مجازي استفاده شود حداقل روزانه ۳ آگهي درفضاهاي مجازي مثل ديوار و شيپور و ……تمامي روزهاي هفته همه سعي خود را بكنيد در روز حداقل ٦ بازديد انجام شود . اگر طبق برنامه عمل كنيد ممكن است هفته اول با كسر بازديد مواجه شويد اما از هفته دوم بازديد ها مداوم انجام میشود .

باقي روزها مطابق برنامه روزانه با مشاهده برنامه کاری فوق میبینیم که چقدر ماهرانه وبدورازهرگونه حاشیه دوست مشاورمون توانسته با یک برنامه ریزی دقیق تمام جوانب کاری شغلش را مورد بررسی و آنالیز قرارداده واز ساعات کاری که جزئی از عمر گرانبهای وی محسوب میگردد کمال استفاده را برده وقطعا” چنین فردی با این طرز تفکر قله های موفقیت را در کمترین زمان طی کرده ودرس بزرگی را به همکاران و کسانی که مشغول خواندن این مطلب هستن خواهد داد .

 

الهی روزیتون هزار برابر بشه 🌹

 

 

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید