بلاگ

نکاتی مهم در مورد خرید و فروش ملک

نکاتی مهم دررابطه با خرید و فروش ملک

در هر جامعه ای افرادی  مشغول خرید و فروش کالا و یا خدماتی هستند  .حتی یک کارگر و یا یک کارمند نیز در ازای خدماتی که ارائه میدهند حقوق و یا دستمزد دریافت میدارند .آموزش فروش زمینه ساز تمامی مشاغل اعم از صنعتی و یا خدماتی میباشد .همان اندازه که یک مشاور املاک نیاز به آموزش فروش دارد دیگر صنوف خدماتی نیز برای ارائه و فروش محصولات خود نیاز به آموزش اصولی داشته تا بتوانند در شغل خود موفق باشند .

مشاوران املاک به عنوان فروشندگان حرفه ای املاک میبایست به تخصص فروش کاملا” آگاهی داشته  وآموزش فروش را جزء اصلیترین و اساسی ترین کار های روزمره خود قراردهند و یقین داشته باشند که با آموزش صحیح و اصولی فروش ، موفقیت خود را تضمین کرده اند .با آموزش صحیح است که مشاور میتواند ایرادات فروشنده و خریدار را پاسخگو باشد .تحقیقات نشان داده که اشخاص بدون تجربه در کار فروش در صورت داشتن آموزش صحیح و اصولی میتوانند مانند یک فروشنده با تجربه موفق شوند.

دررابطه با کسب مهارت فروش املاک چند مورد ضروری را خدمتتون عرض میکنم .

  • بحث آموزش را جدی بگیرید زیرا مطالبی را که در آموزش چند ماهه به آن دست پیدا میکنید ممکن سالها بر اثر تجربه بدست آورید که در این مدت عمر خود را بیهوده هدر داده اید .

 

  • آموخته های خود را مورد استفاده قرارداده و آنها را به اجرا بگذارید و بعد از اجرای هر کدام از آنها خود رابررسی کرده و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی و یادداشت کرده و درجهت رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام کنید.

 

  • چنانچه تمامی مراحل آموزش فروش رابا صبر و حوصله بکار بگیرید موفقیت نیز در پی آن خواهد آمد ، شک نکنید .

 

  • با آموزش صحیح و دانستن علمی مطالب مربوط به فروش و شناخت روانشناسی مشتری دیدگاه منفی که مردم نسبت به این شغل داشته کمتر شده زیرا مشاوران آموزش ندیده با اعمال ناشیانه خود تصویر منفی و احساس ناامنی را در متقاضی ایجاد کرده پس رفع چنین دیدگاههای منفی به مرور زمان با جدیت و تلاش و آموزش از بین رفته ومشاوران کار آزموده در ارائه خدمات تبحر لازم را بدست می آورند.

 

  • چنانچه با شکست مواجه شدید با تجزیه و تحلیل آن ایجاد اعتماد به نفس نمایید و روشهای خودرا تصحیح کرده و پیش از ایجاد  عزت نفس به سراغ فروش دیگری نروید .

 

  • سعی کنید که در زنجیره موفقیت قرار گیرید بدینصورت که پس از یک فروش خوب و بدست آوردن عزت نفس به سراغ فروشها و مشتریان بعدی بروید و بگذارید این زنجیره ادامه داشته باشد نه اینکه پس از فروش و دریافت کمیسیون کاررا تعطیل کرده و به مسافرت رفته و کمیسیون اخذ شده را خرج کرده وبدون داشتن انرژی مثبت و با جیب خالی به سرکار برگشته و این زنجیره همچنان ادامه داشته باشد .

 

  • جهت یک فروش خوب و موفق سعی کنید که یک شنونده خوب باشید با دقت به صحبت های وی گوش داده حرف او را قطع نکنید جهت ادامه صحبتها چنانچه جای شلوغی هستید او را به جای آرام تری راهنمایی کرده منظور واقعی را درک کنید و پس از شنیدن سخنان او ودرک خواسته اش راهنماییهای لازم را بکنید .

 

  • شنیدن جواب ” نه ” از طرف مشتری نباید برای شما دلهره آور باشد زیرا طبیعت شغل مشاوری املاک به گونه ای است که حدود70درصد از آنها با جواب نه مواجه میشوند . نباید از شنیدن جواب نه ناراحت شوید بلکه از اینکه مشتری از جواب درست و مشخص طفره میرود باید ناراحت شوید .

 

  • شروع زمان فروش که از اولین تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری شکل میگیرد تا پایان آن که انعقاد قرارداد میباشد هرچقدر این مدت زمان کمتر باشد درآمد مشاور بالاتر خواهد رفت هر زمان که مشاور متوجه شد زمان این چرخه فروش طولانی شده میبایست سریعا” کار و ارتباطش را با مشتری مورد بررسی و تجدید نظر قرارداه و تصمیم نهایی را برای ادامه کار یا تغییر شکل آن بگیرد .

 

  • جزئی ترین مطلب ویا سخن نابجا و بیموقع از طرف مشاور میتواند تاثیرات منفی ونامطلوبی بر جای بگذارد شما اگر تمام کارها را خوب انجام داده باشید با یک کار جزئی وحرکت  کوچک ناشیانه شکست خواهید خورد .

در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که مشاوری که کار فروش را انجام میدهد در صورتیکه آموزش لازم را ندیده باشد به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهد کرد و آمارها نشان میدهند دفاتر املاکی که روی آموزش سرمایه گذاری میکنند دستاوردهای بیشتری را از کسانیکه این کار را انجام نمیدهند کسب میکنند .

الهی روزیتون هزار برابر بشه🌹

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید