بلاگ

پوشش و ظاهر مشاور املاک

پوشش و ظاهر مشاور املاک

یک مشاور املاک علاوه بر اینکه میبایست جهت شروع و ادامه کارآموزشهای لازم را ببیند و آداب برخورد با مشتری را نیک بداندو بیاموزد .میبایست به حفظ تیپ ظاهری هم اهمیت بدهد چرا که تیپ ظاهری معرف شخصیت و جزیی از رفتار او خواهد بود .در کنار یادگیری زبان بدن و خوش زبان بودن ، پوشیدن لباس مناسب هم برای مشاورین املاک از ضروریات است و وی را به دستیابی به اهدافش نزدیکتر میکند .

همه ما هنگامی که برای خرید وارد یک فروشگاه میشویم قبل از توجه به محصولات با فروشنده سلام و احوالپرسی کرده و چنانچه فروشنده از ظاهری مناسب برخوردار باشد نظر ما را بیشتر به خود جلب مینماید .و به همین صورت زمانیکه متقاضی وارد دفتر املاک شده و با مشاورینی با تیپ و ظاهر آراسته روبرو میشود حس خوبی در وی بوجود آمده و به راحتی میتواند تقاضای خود را با فراغ بال بیان کند .

پوشش مناسب

آراستگی در ظاهر و پوشش،  اعتماد به نفس را بالا برده و به تقویت روحیه خود و دیگر همکاران کمک میکند .در برخورد و نگاه اول مشتری به مشاورتاثیر ماندگاری در ذهن وی شکل میگیرد و این تاثیر با گذشت زمان و شرایط محیط تغییر نمیکند. لباس آراسته به شما اعتبار و شخصیت میبخشد مشاورینی که با تی شرت و شلوار های وصله پینه شده و زنجیری به گردن و دکمه های بالایی پیراهن باز،نمایان بودن لباس زیر از قسمت بالای پیراهن ،فاق شلوار کوتاه ،پوشیدن شلوار ورزشی،تی شرتهای طرح داربا تصاویر وجملات نامربوط و یا طنز آمیز و بی ادبانه و…  در محل کار حاضر میشوند نمیتوانند انتظار داشته باشند که مشتری در بدو ورود با آنان ارتباط برقرارکرده بخصوص اینکه مشتری باتفاق همسرو یا اینکه مشتری خانم باشد مراجعه کرده باشد .مشاهده گردیده که انتخاب لباس برای بعضی ازمجالس و جلسات به قیمت از دست دادن تمامی منافع آن جلسه تمام شده است .

پس بهتر است که در جلسات رسمی قراردادی با کت و شلوار اتو کشیده یه همراه یک پیراهن رنگ روشن و کفش واکس کرده حضور بهمرسانید وبرای  اوقات دیگر هم با پوشیدن یک کت برروی پیراهن و شلوار مناسب پوشش قبلی خود را تغییر دهید .مشاورین املاک خانم هم بهتر است که به پوشش خود توجه ویژه نمایند پوشیدن مانتو وشلوار اداری ساده با شال یا مقنعه اتو کشیده و کفشهایی با پاشنه متوسط بر وقار یک خانم در دفتر املاک می افزاید .آرایش ملایم و استفاده از جواهرات مناسب نیز میتواند در جلوه شما تاثیر بسزایی بگذارد .

مدیران دفاتر املاک میبایست قوانین سرسختانه ای برای پوشش مشاورین خود وضع نمایند . میبایست آنان را از پوشیدن لباسهایی مانند شلوار جین و یا شلوارهایی که پارگی دارند ، از پوشیدن کفشهای صندل و کتانی ،گرمکن و یا بلوزهایی که حالت اصلی خودرا از دست داده ، تی شرت منع کنند . البته پوشش مدیران دفاتر و مدیران میانی نیز میتواند الگوی مناسبی برای مشاورین باشند .

در دفاتری که پرسنل زیادی مشغول فعالیت هستند یک دست بودن پوشش پرسنل میتواند بسیار تاثیر گذار باشد .طرح لوگوواسم آژانس به صورت بج سینه ونصب آن توسط کلیه پرسنل حس امنیت بیشتری را به مخاطب القا میکند و ظاهری حرفه ای به آژانس املاک میدهد .

از آراستگی چهره هم نمیتوان غافل شد آقایان بهتر است با مویی آراسته وصورتی اصلاح کرده و تمیز و خانمها نیزبا آرایشی متوسط و درخور شخصیت یک کارشناس در محل کار حضور یابند .از عطر و ادکلن با رایحه ای متوسط که برا ی مشتری آزار دهنده نباشد استفاده کرده و از بهداشت دهان نیز غافل نشوند . چنانچه سیگار میکشید باید به خوشبویی دهان و لباس خود بیشتر اهمیت دهید .

در خاتمه باستحضارتون میرسانیم که برای تبدیل شدن  به یک مشاور املاک حرفه ای باید در انتخاب پوشش دقت لازم را بعمل آورید همیشه آراسته و مرتب باشید تا با مشتری به راحتی ارتباط برقرار کرده و وی به شما اعتماد کند و این نکته را همیشه آویزه گوش خود کنید که در محیط کار ظاهر و پوشش شما به عنوان اولین مورد ، نظر مخاطب را به خود جلب کرده و باید به عنوان یک نکته کاری همیشه مورد نظر و توجه تان باشد .

الهی روزیتون هزار برابر بشه🌹

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید