بلاگ

کارهایی که یک مشاور املاک باید انجام دهد

کارهایی که یک مشاور املاک باید انجام دهد

شغل مشاوری املاک شغلی پردرآمد و بدون وابستگیهای اداری میباشد و به شدت وابسته به مشتری مداری بوده چنانچه با بازاررکود ملکی مواجه شوید از نظر درآمدی افت کرده ومیبایست برای روزهای سخت ره توشه ای پس انداز کرده تا با چالش مواجه نشوید . این شغل ساعت کاری مشخصی نداشته وبه دست آوردن درآمد بالا نیز به همین راحتی نمیباشد . چنانچه تصمیم دارید که شغل مشاوری املاک را ادامه دهید  باید بدانید که مسیر پرفراز و نشیبی در انتظار شماست و برای رسیدن به موفقیت میبایست آموزشهای لازم رادیده  ، از تجربیات پیشکسوتان این رشته استفاده کرده وبرای رسیدن به موفقیت و در آمد بالا حداکثر تلاش خود را بکنید .

در این مقاله قصد داریم با چند توصیه کاربردی شما را با اصول کاری یک مشاور حرفه ای آشنا سازیم .

  • علاقه به کار یکی ازشروطی میباشد که میتواند طرز تلقی مثبتی را در شما ایجاد کرده و شما را به اهدافتان نزدیکتر کند .
  • به نقاط ضعف و قوت خود فکر کرده ، هیچ فردی بهتر از خود شما نمیتواند به تواناییها و نقاط ضعف و قوت وجودتان پی ببرد نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کرده و آنها را یادداشت نمایید و شروع کنید به تقویت کردن آنها
  • سطح دانش و آگاهی خود را در زمینه اصول فنی املاک و روانشناسی وآداب برخورد با مشتری تقویت کرده و دانش خود را همیشه به روز کنید .
  • همانگونه که در متن فوق الذکر توضیح داده شد از تجربه های دیگران در این رشته استفاده کنید زیرا دانش و تجربه آنان میتواند عامل مهمی برای رسیدن شما به موفقیت باشد .
  • شغل مشاوری املاک با ذهن سرو کار دارد پس با داشتن ذهنیتی مثبت فعالیتهای روزانه نیز مثبت میشود .
  • چرب زبانی و تملق گویی از صفات مشاورین حرفه ای نیست زیرا مشاوری که به حرفه و کارش ایمان دارد از این صفات دوری میجوید .
  • سرمایه یک مشاور موفق دقت وکوشا بودن ، آراستگی ووارستگی درونی ، دیدگاه مثبت او به زندگی و شادابی میباشد که با این صفات است که مشتری را مجذوب خود کرده و میتواند تاثیر لازم را بر او بگذارد .
  • برقراری یک ارتباط حرفه ای وعالی لازمه یک معامله پرمنفعت میباشد ، پس به عنوان یک مشاور ابتدا بین خود و مشتری یک ارتباط موثر و قوی ایجاد کرده و پس از آن به دنبال انجام معامله باشید .
  • از توانمندیهای خود حد اکثر استفاده را بکنید با انگیزه های خوبی که در خود ایجاد میکنید توانایی فروش و انجام معامله را در خود افزایش دهید .
  • پیگیری کردن یکی از نقاط مثبت یک مشاور حرفه ای میباشد منتهی پیگیری نباید به گونه ای باشد که باعث آزار متقاضی شده و این تصور در وی بوجود آید که شما میخواهید به هرقیمتی که شده این معامله را به سرانجام برسانید و یا اینکه ملک دارای نقاط ضعفی است که مشاور میخواهد هرچه سریعتر آن را به فروش برساند .
  • با اصول و فوت و فنهای یک مذاکره موفق آشنا شده و تسلط پیدا کنید چرا که مذاکره مفید و اثربخش جزو مهمترین ویژگیهای کار یک مشاور حرفه ای میباشد . درمذاکرات سعی نمایید سوال بپرسید ، آینده نگر باشید ،هرگز دروغ نگویید ، اهداف و خواسته های مشتری را به طور کامل بررسی کرده و باتوجه به درخواست وی مذاکره را شروع نمایید . چنانچه مذاکره نیازمند متقاعد سازی است برای آن عجله نکنید ، چانچه مذاکره رضایت بخشی نداشتید با حالت عصبی و ناراحت جلسه مذاکره را ترک نکنید .
  • انتقادات مشتریانتان را گوش کرده زیرا این شکایات و انتقادها باعث میشود که شما ایرادات در کارتان را متوجه شده و درجهت رفع آن گام بردارید پس شما میبایست همه تلاشتان را در جهت راضی نگهداشتن آنان بکاربرده و بتوانید خاطره خوبی در ذهن مخاطبانتان به یادگار بگذارید .
  • خلاقیت و نوآوری از ملزومات شغل مشاوره املاک می باشد با خلق یک ایده جدید میتوانید راهی را که دیگران نرفته اند را شما شروع کرده و بتوانید تاثیر آن را در کارتان مشاهده نمایید .
  •  با ایجاد یک وبسایت و وبلاگ دسته بندیهای مختلفی را برای فروش و یا اجاره املاک ایجاد کرده و آن را مدام به روز رسانی نمایید با اینکار میتوانید مشتریان بیشتری را برای املاک جذب نمایید .
  • در شبکه های اجتماعی بخصوص اینستاگرام سرمایه گذاری کرده و با استفاده از تصاویر و ویدئوهای مناسب و با کیفیت مشتریان را جذب خود کرده و به سوالات آنان پاسخ دهید .

در خاتمه ذکر این نکته راضروری میدانم که رضایت مشتریان باعث میشود که تعدادآنان به شدت افزایش یافته و با عث ایجاد اعتبار و اعتماد در کسب و کار شما شوند وهمیشه این شعار را آویزه گوش خود کنید که : “هدف ما جلب اعتماد مشتری میباشد  “

الهی روزیتون هزار برابر بشه🌹

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید