بلاگ

نکاتی جامع دررابطه با استخدام در مشاور املاک

شغل مشاور املاک از جمله مشاغل پر جمعیت است . تعداد افراد شاغل در این حوزه بنا به دلایل زیادی از جمله درآمد بالا ، عدم نیاز به مدرک تحصیلی ، نداشتن شرط سن ، عدم نیاز به سرمایه و امکان فعالیت پاره وقت و …. از جمله دلایل افزایش تقاضا برای استخدام در املاک است. در این مقاله  قصد داریم شما را با استخدام در مشاور املاک  آشنا کنیم.

استخدام در شغل املاک کار چندان مشکلی نیست . شما میتوانید از منابع مختلف به انتشار آگهی های استخدام مشاور املاک مراجعه کنید تا با حجم انبوهی از آگهی ها روبرو شوید . در حقیقت  پیدا کردن دفتر املاک برای استخدام کار بسیار ساده ای میباشد  و در هر لحظه و ساعتی از روز اراده کنید میتوانید به استخدام یکی از دفاتر املاک درآیید . اما هر دفتر املاکی برای کار مشاور املاک مناسب نیست . پس قبل از هر چیز با خصوصیات یک دفتر املاک خوب ومناسب  آشنا شده  تا بتوانید برای استخدام ، بهترین انتخاب را داشته باشید.

خصوصیات یک دفتر املاک مناسب چیست ؟

مشاور املاک تازه کار در اغلب موارد به دلیل عدم آگاهی از شرایط کاری دفاتر املاک ، با اشتباه مواجه شده و در بدو ورود بعلت انتخاب غلط از این شغل زده شده و خاطره خوبی در ذهنشان باقی نمی ماند .

باتوجه به افزایش  دفاتر املاک ، استخدام در این دفاتر املاک از نظر  شرایط کاری و امکانات و نوع استخدام با یکدیگر متفاوت هستند  دفاتر املاک تازه تاسیس معمولا “از امکانات کامل تری بهرمند هستند و برای استخدام گزینه های  مختلفی را برای استخدام  مشاورین درنظر میگیرند ودر مقابل دفاتر املاک قدیمی تر و سنتی از نظر فعالیت کاری مسلما” از دفاتر املاک تازه تاسیس بعلت تجربه و سابقه کاری برتر هستند و هدفمند تر و قانونمند تر حرکت میکنند .

البته این نکته را هم باید مد نظر داشته باشید که در دفاتر قدیمی بعلت اینکه طرز تفکر سنتی حکفرماست به محض ورود شما ،سم پاشی از طریق تعدادی از مشاورین باسابقه شروع شده که مثلا” این شغل آینده ندارد یا در آمد آن خیلی پایین است و یا اینکه الان چند ماه است که ما هیچ کار نکرده ایم و…..شما باید نسبت به این گفته ها بی تفاوت بوده و یک گوش در و دیگری دروازه باشد و سعی کنید که در شغل خود آموزشهای به روز را دیده و حرفی برای گفتن داشته باشید وکارخود را بکنید  .

برای انتخاب دفتر املاک مناسب چه نکاتی را باید مورد توجه قراردهیم ؟

لوکیشن  دفتر املاک :

لوکیشن دفاتر املاک جزء مهمترین  معیار برای انتخاب مشاور املاک جهت استخدام محسوب می شود بهترین راه برای بررسی لوکیشن دفتر املاک  تحقیق در مورد میزان معاملات انجام شده  است . اگر منطقه محل فعالیت خود را هنوز انتخاب نکرده اید با تحقیق و کنکاش در این خصوص به دفتر املاکی که بیشترین معاملات را داشته مراجعه و شروع بکار نمایید .

معمولا” در نقاط شهری که ساخت و ساز در آنها بیشتر صورت میگیرد مثل شهرکهای تازه تاسیس گزینه مناسبی برای اشتغال میباشد زیرا ساخت وساز در آنها تازه شروع شده  و فایلهای بیشتری ارائه میگردد . ولی چنانچه نتوانستید چنین موقعیتی را پیدا کنید پیشنهاد میشود دفتر املاکی را انتخاب نمایید که در وسط شهر یا منطقه باشد و امکان دسترسی به آن بیشتر باشد .

خوشنامی دفتر املاک و نحوه مدیریت :

خوشنامی دفتر املاک و نحوه مدیریت آن یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب مشاور املاک برای استخدام میتواند بسیار تاثیر گذار باشد با یک تحقیق محلی از دفتر املاک میتوانید به نحوه کار آن دفتر آشنا شده و در صورتیکه دفتر تخلفی انجام داده بهتر است بیخیال آن دفتر شده و به دنبال جای مناسبتری که دارای سوء شهرت نمیباشد بگردید .

دفاتر قانونمند:

به دنبال دفاتر قانونمند بگردید دفاتری که قانونمند بوده و دارای ظاهری تمیز با تجهیزات کافی میباشند برای مشاورین مبتدی که طالب پیشرفت بوده بهترین گزینه میباشد در دفاتری مشغول شوید که نظم و قانون در آنجا حرف اول را میزند این قانون شامل ساعت ورود و خروج ،نحوه پوشش، تعداد آگهی و….میباشد . مضاف بر اینکه امکانات آن دفتر نیز باید در حد معقول و عرف دفاتر املاک شامل سیستم ، منشی، تلفن سانترال ،اطاق جلسات و…. باشد .

وعده های دروغین :

همانطور که قطعا” میدانید دستمزد یک مشاور املاک بر اساس پور سانت پرداخت میگردد به هیچ عنوان به وعده های مدیران دفاتری که وعده های پوچ میدهند توجه نکرده و با واقعیتهای جامعه جلو بروید.

چنانچه دفتری پیشنهاد کمیسیون 60درصدی وپرداخت حقوق ثابت  به شما کرد بدانید که یک جای کار ایراد دارد زیرا با پرداخت مالیات ارزش افزوده و هزینه های دفتر املاک و مالیات مشاغل و…چگونه میشود که درصد به این بالایی به مشاور پرداخت گردد . اگر دفتری به شما چنین پیشنهادی داد بدانید که خدعه ای در کاراست .

معمولا” درصد کمیسیون پرداختی به مشاورین مبتدی در بدو استخدام 35درصد میباشد که این مقدار باتوجه به سابقه کار وتجربه تا 50درصد قابل افزایش است .

درخاتمه چنانچه قصد ورود به حرفه مشاور املاک رادارید باید مانند سایر حرفه ها دانش خود را در این رشته افزایش داده و از جزوات آموزشی و….. استفاده کرده تا بتوانید با فراگیری تخصص و ثبات در یک منطقه  به درآمد بالا برسید .

الهی روزیتون هزار برابر بشه🌹

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید