بلاگ

نکات مهمی که یک مشاور املاک تازه کار باید بداند!

یک مشاور املاک باید بداند که کار او فروختن گرانترین کالای اساسی مردم است او باید بداند که با بزرگترین بخش و سرمایه زندگی مردم در ارتباط است از این رو باید تلاش کند که این سرمایه و دارایی را به بهترین شکل ممکن تبدیل به ملک و یا مسکن نماید.مشاور املاک فقط کارش رهن و اجاره و فروش نیست بلکه هدف و ماموریت وی کمک به مشتریانی است به دنبال محیطی آرام و عالی برای زندگی کردن میگردند .

شغل مشاوری املاک از آن دسته شغلهایی است که خیلی از وابستگی های اداری را ندارد و بدون درنظر گرفتن ساعت کاری مشخص و چارچوبهای اداری میتوان در آمد بالایی را از آن کسب نمود. البته درآمد بالای آن به راحتی به دست نمی آید چنانچه تصمیم دارید شغل مشاور املاک را انتخاب کنید باید بدانید که راه سختی را در پیش روداشته و برای رسیدن به موفقیت و در آمد بالا باید بسیار تلاش کنید .این شغل درست است که ساعت کاری مشخصی برای آن تعریف نشده است اما هر زمان که مشتری اراده کند شما به عنوان یک مشاور املاک میبایست پاسخگو باشید.

پیشرفت مشاور املاک مبتدی

برای اینکه مشاورینی که تازه وارد این شغل میشوند به صورت اصولی پیشرفت کرده و بتوانند به در آمد بالایی برسند میبایست موارد ذیل را سرلوحه کار خود قرار داده تا بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند.

1- سطح آگاهی و دانش خود را در زمینه املاک افزایش داده و همیشه سعی کنید که دانش خود را بروز کنید و مطالعه کردن را جزو برنامه های هرروزهتان باشد .

2-اعتماد به نفس خود را تقویت کرده و نقاط مثبت و منفی خودتان را کنترل کنید. روحیه خود باوری که با عث پیشرفت و موفقیت میشود را تقویت کرده و همیشه به یاد داشته باشید که موفقیت باعث افزایش اعتماد به نفس نمیشود بلکه این روحیه خود باوری است که ضامن موفقیت وپیشرفت است.

3- اهداف اصلی خود را مشخص کرده و برای رسیدن به آن اهداف با برنامه ریزی تلاش کنید .

4-  یک رنج کاری مشخص را برای خود انتخاب کرده و دراین رنج کاری انتخابی ، تخصصی کار کرده پیشنهاد این است که برای ابتدای کار رنج اجاره را انتخاب کرده تا با چند و چون کار دراملاک آشنا شده سپس پس از گذشت حداقل 6 ماه به رنج فروش بروید .

5- در کار مشاور املاک داشتن صبر و حوصله یکی از ملزومات این شغل میباشد .معمولا” برخی از مشاورین پس از مدتی که به درآمد نمی رسند وسوسه شده و یا رنج کاری و یا محل فعالیت خود را عوض میکنند درصورتیکه با داشتن کمی صبر و حوصله و اندوختن تجربه و آموزش صحیح میتوانید به در آمد بالایی دست پیدا کنید .

7- نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و نسبت به تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف که مانع پیشرفتتان میشوند اقدام کنید .

8- توانمند یهایی را که دارید را اولویت بندی کرده و از آنها هوشمندانه و به درستی استفاده کنید .

9- سعی کنید ارتباط موثری را با مشتریان برقرار کرده و پیگیر مشتری خود باشید یکی از خصوصیات یک مشاور املاک حرفه ای پیگیر بودن و جلب رضایت مشتری میباشد.

10- با فوت و فن مذاکره کردن که در آموزشهای سایت ” کام ” موجود میباشد آشنا شده و روی آن تسلط داشته باید.

11- زبان بدن را یاد گرفته و درمحیط کار سعی کنید پر انرژی و کاریزماتیک باشید .

12- دانش و اطلاعات خود را همیشه بروز کنید یکی از بهترین کارها در این زمینه نشست و برخاست با افرادی است که تجربه و معلومات بیتشتری از شما دارند .

13- سعی کنید که یک مشاور املاک آنلاین باشید با داشتن یک سایت و یا یک پیج در فضای مجازی یک قدم از رقیبانتان جلو تر بیفتید اطلاعات ملکی خود را به روز نگه داشته و همیشه در بستر اینترنت در دسترس باشید .

14- در برخورد اول با مشتریان نهایت دقت را داشته چون هیچگاه برخورد اول شما با مشتریان از ذهن آنان پاک نخواهد شد . برخورد مودبانه ،متشخصانه و کارشناسانه شما باعث می شود که نظر افرادی را که به سمت شما آمده اند را جلب کرده و میتواند مراجعه کننده شما را دوباره به سمت شما بکشاند. مراجعه کننده باید حس کند که برای شما ارزشمند بوده و بابت وقتی که در دفتر شما میگذراند رضایت کامل را داشته باشد.

مهارتهایی که یک مشاور املاک مبتدی

مهارتهایی که یک مشاور املاک مبتدی باید داشته باشد و یا باید کسب نماید.

  • مهارت فایل یابی
  • مهارت بازدید و کارشناسی
  • اصول ثبت اگهی موثر در وب سایتها
  • مهارت تبلیغ نویسی
  • مهارت فیلمبرداری و عکسبرداری حرفه ای از املاک
  • مهارت های مشتری یابی ، مشتری مداری و نحوه جذب و پیگیری آن
  • مهارتهای شیوه مذاکره ،قرارداد نویسی ، زبان بدن ، نکات مهم کاربردی حقوقی دررابطه با املاک و ….

مهارتهای فوق از جمله محدود مهارتهایی هستند که یک مشاور مبتدی میتواند در طول مدت زمان و با آموزش صحیح به یک مشاور حرفه ای در صنعت املاک و مستغلات تبدیل شود .

در خاتمه ذکر این نکته ضروری است که یک مشاور میبایست همیشه و همواره در حال آموختن و بروز رسانی خویش بوده و باید به دانش روز مجهز باشد زیرا بهترین های دنیا چنانچه خودشان را با تغییرات وفق ندهند شکستی بزرگ در انتظارشان است . مشاوران مبتدی که یک عمر مبتدی باقی میمانند رویاهای بزرگ در سر ندارند راز برزگ حرفه ایها در این چند کلمه است :” داشتن اشتیاق سوزان “.

با کام می توانید از صفر شروع کنید و در کمترین زمان به یک مشاور املاک حرفه ای تبدیل شوید کافی است که با دوره های آموزشی مشاور املاک ما همراه شوید تا در این زمینه به موفقیت برسید.

الهی روزیتون هزار برابر

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید