بلاگ

نکات مهم برای پیشرفت در کار املاک

نکات مهم برای پیشرفت در کار املاک

با پیشرفت روزافزون تکنولوژی، مشاورین املاک در صدر فرایند خریداری و فروش و رهن و اجاره ملک مسکونی و ساختمان های تجاری و مسکونی هستند . و با شرایط پیش آماده بیشتر مستاجران و خریداران  به دنبال جمع آوری اطلاعات به صورت آنلاین در شبکه های اجتماعی  هستند.  واینجا صاحبان دفاتری  برنده هستند که بتوانند هم به صورت سنتی و هم به صورت آنلاین یک بازاریابی موفق داشته باشند.

بسیاری از مشاوران املاکی که در گذشته به کار مشغول بودند در این سالهای اخیر به دليل بحران مالى و ركود بازار مسكن از کار کناره گیری کرده اند.  از طرف ديگر رقابت شديدى ميان دفاتر املاک و مشاورین  املاکی که باقی ماندند به صورت جدی  ایجاد شده است. این رقابت بسیار تخصصی است و در این میان مشاورینی  که خود را از دیگران  متمایز کرده و مهارت های تخصصی در دو حوزه سنتی و آنلاین بازاریابی را فرا گرفته اند موفق  هستند.

نکاتی که هر مشاور املاک باید به آنها توجه کند

در این مقاله قصد داریم شما را با چند ایده کاربردی برای پیشرفت هر چه بیشتردر کار املاک آشنا کنیم.

  • از جمله رموز موفقیت یک مشاور املاک علاوه بر احترام و تکریم متقاضیان و مراجعه کنندگان ، برقراری ارتباط نزدیک با سازندگان ساختمانهای منطقه تحت پوشش کاری  میباشد .سعی کنید با کوچکترین بهانه با آنها تماس گرفته و یا به ملاقات آنان رفته   دایره ارتباطات را گسترده کنید البته این کار نیاز به پشتکار و فعالیت چشمگیری دارد که با ارائه خدمات خوب در دراز مدت پیشرفت کاری و شهرت لازم را کسب خواهید نمود .
  • مهارتها و توانایی های خودتان را دررابطه با طرزبرخورد با مشتری براساس آموزشهای دیده شده به نمایش بگذارید .
  • جهت سرویس دهی و ارائه اطلاعات لازم آمادگی کامل داشته باشید .بهترین املاک خود را در همان سرویس اولیه ارائه دهید و در توصیف آن اغراق نکنید . هیچگاه ملکی را که خودتان بازدید و کارشناسی نکرده اید به مشتری بازدید ندهید .
  • سعی کنید تمام کارهایتان از سر خیر و دلسوزی ،حفظ شرافت کاری باشد و خود را به عنوان فردی امین و مشاوری حقیقی بنمایانید و مشتری از اینکه شما را بعنوان مشاور انتخاب کرده احساس امنیت بکند .
  • با راه‌اندازی یک سایت، پیج اینستاگرام و استفاده از سامانه ارسال پیام کوتاه هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی ‌کنید، هم مشتری‌های خیلی بیشتری پیدا کنید و هم کارتان راحت‌تر می‌شود.
  • دیدارهای حضوری و غیر حضوری شما با مشتری خیلی مهم میباشد . بنابراین تا جایی که می‌توانید به آراستگی و نظم پوشش خود دقت کنید. لباس‌های تمیز و اتو کرده بپوشید. در طول روز خود را معطر کنید. به هارمونی رنگ‌ها و زیورآلاتی که استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید. به دلیل اینکه زیاد با مشتری صحبت می‌کنید برای خوشبو کردن دهان خود تدبیری بیندیشید. به طور مثال بهتر است به جای آدامس که جویدن آن حین مکالمه منظره بسیار بدی دارد، مسواک و خوشبوکنندهٔ دهان همراه خود داشته باشید تا قبل و حین قراردادهای کاری از آن استفاده کنید.
  • روی فن بیان خود کار کنید. کتاب بخوانید. دایرهٔ لغاتتان را افزایش دهید تا بتوانید کلمه‌ها را پشت سر هم ردیف کنید. فن بیان خود را قوی کنید. ورزش کنید. روی حرکات دست و صورت خود تمرکز کنید. بدانید که یک خنده و یا حرکت نابجا، می‌تواند معامله چند صد میلیونی شما را برباد دهد.
  • بعد از انجام معامله حتما” با مشتری ارتباط داشته باشید. شماره تلفن او را بگیرید و با کسب اجازه هرازگاهی با او تماس بگیرید. بعد از انجام معامله، برای اینکه از رضایت مشتری آگاه شوید با او تماس بگیرید. این ارتباط را می‌توانید در طول سال به بهانهٔ مناسبت‌ها هم حفظ کنید. همین‌طور می‌توانید با نوشتن موعد پایان قراردادهای اجاره در تقویم خود پیش از موعد با مشتریان ارتباط برقرار کنید. بدین شکل اگر نیاز باشد برای تمدید یا تغییر خانه به دفترشما مراجعه می‌کنند.
  • برای جذب مشتری به شیوهٔ حضوری، مهمترین نکته برخورد صحیح با مشتری است. این برخورد تنها شامل مشاور املاکی است که مشتری به او مراجعه می‌کند، نمی‌شود. تمامی کارمندان دفتر باید تلاش کنند تا برخورد صحیح و حرفه‌ای با مشتری داشته باشند. در مرحلهٔ بعد، توجه به طراحی داخلی آژانس و دیسیپلین اداری برای جذب مشتری، اهمیت دارد.
  • یک دفتراملاک حرفه‌ای برای جذب مشتری تلاش می‌کند تا ظاهری رسمی و استاندارد داشته باشد. در این شرایط، مشتری را برای ادامهٔ حضور دردفتر ترغیب می‌کند. داشتن نام تجاری مشخص، طراحی برند استاندارد و کارت ویزیت هم در جذب مشتری موثر هستند.
  • همیشه با مشتریان قدیمی خود ارتباط داشته باشید. ارتباط مستمر با مردم و ایجاد شبکه‌های ارتباطی باعث بیشتر شناخته شدن برند شما می‌شود. سایت‌های املاک را هم فراموش نکنید. حواستان به کیفیت آگهی‌هایی که در سایت‌های ملک‌یابی یا شبکه‌های مجازی می‌گذارید باشد. و باید بدانید که خریدار واقعی در نتیجهٔ صبر، تلاش و اعتمادسازی به وجود می‌آید.

حرف آخر اینکه جذب مشتری در شغل مشاور املاک، حرف اول و آخر را می‌زند. به عبارتی اگر مشتری یا خریدار واقعی وجود نداشته نباشد، دفاترمعاملات ملکی معنی ندارد. برای بدست آوردن مشتریان، بیشتر باید در محافل اجتماعی و مجازی حضور داشته باشید. اینگونه مشتریان بالفعل، تبدیل به خریدار واقعی  وبالقوه می‌شوند.

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید