12نکته در رابطه با پیگیری مشتری در املاک
یکی از مشکلاتی که بیشتر دفاتر املاک و مشاوران درگیر آن هستند عدم پیگیری است. برای موفقیت در حرفه مشاورری املاک باید مشتری را راضی نگهداریم و برای اطلاع از میزان رضایت وی باید با او ارتباط برقرار کرده و پیگیرش باشیم . مشاورین املاک بعلت اینکه با جامعه کوچکتری از مشتریان مواجه هستند نیاز به نظر سنجی ویا ارائه فرم درج نظرات و ….ندارند و برای جویا شدن از میزان رضایت وی از روشهای معمولی تر مانند تماس تلفنی و یا ارسال پیامک استفاده میکنند .
معمولا” مشاورین دوبار مشتری را از نردیک میبینند. یکبار به عنوان مشتری در دفتر و بار دیگر نیز هنگام بازدید . مشاور حرفه ای در این دوبازدید با روحیات و سلایق مشتری آشنا شده و اطلاعات و تلفن وی را اخذ میکند و از این طریق پایه یک رابطه محکم را بنا مینهد .با دادن کارت ویزیت خود به مشتری ارتباط تماسی را دوطرفه میکند . از مشتری بخواهید که شماره شما را در گوشی خود ذخیره کرده تا بهنگام تماس بتوانید با او ارتباط راحتتری برقرار کنید شما نیز شماره مشتری را ذخیره کرده و به گنجینه اطلاعات خود اضافه کنید .
چگونگی پیگیری مشتری
پس از مقدمه فوق دررابطه با چگونگی پیگیری مشتری مواردی را در ذیل خدمتتون عرض میکنم :
1-دفتری جهت پیگیری تهیه کرده و در آن مشتریانتان را به دودسته تقسیم کنید.
الف: دارای اولویت زمانی ب: جدی بودن مشتری برای خرید
2-به هنگام پیگیری از مشتری شرایط زمانی وی را مد نظر قرارداده و به هنگام استراحت با وی تماس نگیرید .
3-سعی کنید قبل از تماس تلفنی برای وی یک پیام بفرستیدو ضمن معرفی خود و دررابطه با اینکه میخواهید اطلاعات ملک را دراختیارش بگذارید برای تماس تلفنی محترمانه اجازه بگیرید .
4-در هنگام پیگیری شرایط مکانی و محدودیتهای مختص به شغل مشتری را در نظر بگیرید .
5-چند فایل با توجه به سلیقه مشتری در دست داشته باشید تا چنانچه یکی از آنها را پسند نکرد فایل دیگر را به او معرفی کنید .
6-چنانچه مشتری فایلی را نپسندید علتش را جویا شوید حسن اینکار این است که در معرفی فایل بعدی دقت بیشتری را بعمل می آورید .
7-در پیگیری و مکالمات هیچگاه نظر خود را به مشتری تحمیل نکرده و با وی بحث نکنید و چنانچه از مصاحبت با وی متوجه میشوید که دچار سوءتفاهم شده ویا اشتباه میکند موضوع را به درستی بیان کنید و مطمئن شوید که سوء تفاهم برطرف گردیده
8-یکی از مواردی که تکلیف سرویس دهی را مشخص میکند پیگیری است پس باید آنرا جدی بگیرید .ولی در انجام آن افراط نکنید .
9-پیگیری حین سرویس نیاز به پشتکار دارد و خیلی مهم است که بتوانیم آنان را تبدیل به مشتری خودمان کنیم زیرا که این کار فقط به معنی کسب درآمد نیست و احتمال دارد که برای دفعات بعدی نیز خود ویا اقوامشان به شما مراجعه کنند .
10-مطابق آمار ارائه شده عمده فروش ها پس از مذاکره پنجم اتفاق میافتد پس هرچه قدر پیگیرتر بوده ودر این راه مطالعه و آموزش بیشتری ببینید موفق تر عمل کرده و مردم بیشتر ی به شما مراجعه میکنند.
11-پیگیری مشتریان قبلی نیز از مهمترین کارهایی است که یک مشاور حرفه ای انجام میدهد اینکار باعث میشود که شما مشتریان بازگشتی بیشتری داشته باشید .
12-پیگیری پس از سرویس دهی موفق که شامل پیگیری حین قرارداد و پیگیری پس از قرارداد میشود نیز از مهمترین مواردی میباشد که میبایست توسط مشاور انجام گیرد .
الهی روزیتون هزاربرابر بشه ?