بلاگ

12نکته در رابطه با پیگیری مشتری در املاک

12نکته در رابطه با پیگیری مشتری در املاک

 

یکی از مشکلاتی که بیشتر دفاتر املاک و مشاوران درگیر آن هستند عدم پیگیری است. برای موفقیت در حرفه مشاورری املاک باید مشتری را راضی نگهداریم و برای اطلاع از میزان رضایت وی باید با او ارتباط برقرار کرده و پیگیرش باشیم . مشاورین املاک بعلت اینکه با جامعه کوچکتری از مشتریان مواجه هستند نیاز به نظر سنجی ویا ارائه فرم درج نظرات و ….ندارند و برای جویا شدن از میزان رضایت وی از روشهای معمولی تر مانند تماس تلفنی و یا ارسال پیامک استفاده میکنند .

معمولا” مشاورین دوبار مشتری را از نردیک میبینند. یکبار به عنوان مشتری در دفتر و بار دیگر نیز هنگام بازدید . مشاور حرفه ای در این دوبازدید با روحیات و سلایق مشتری آشنا شده و اطلاعات و تلفن وی را اخذ میکند و از این طریق پایه یک رابطه محکم را بنا مینهد .با دادن کارت ویزیت خود به مشتری ارتباط  تماسی را دوطرفه میکند . از مشتری بخواهید که شماره شما را در گوشی خود ذخیره کرده تا بهنگام تماس بتوانید با او ارتباط راحتتری برقرار کنید شما نیز شماره مشتری را ذخیره  کرده و به گنجینه اطلاعات خود اضافه کنید .

چگونگی پیگیری مشتری

پس از مقدمه فوق دررابطه با چگونگی پیگیری مشتری مواردی را در ذیل خدمتتون عرض میکنم :

1-دفتری جهت پیگیری تهیه کرده و در آن مشتریانتان را به دودسته تقسیم کنید.

الف: دارای اولویت زمانی                   ب: جدی بودن مشتری برای خرید 

2-به هنگام پیگیری از مشتری شرایط زمانی وی را مد نظر قرارداده و به هنگام استراحت با وی تماس نگیرید .

3-سعی کنید قبل از تماس تلفنی برای وی یک پیام بفرستیدو ضمن معرفی خود و دررابطه با اینکه میخواهید اطلاعات ملک را دراختیارش بگذارید برای تماس تلفنی محترمانه اجازه بگیرید .

4-در هنگام پیگیری شرایط مکانی و محدودیتهای مختص به شغل مشتری را در نظر بگیرید .

5-چند فایل با توجه به سلیقه مشتری در دست داشته باشید تا چنانچه یکی از آنها را پسند نکرد فایل دیگر را به او معرفی کنید .

6-چنانچه مشتری فایلی را نپسندید علتش را جویا شوید حسن اینکار این است که در معرفی فایل بعدی دقت بیشتری را بعمل می آورید .

7-در پیگیری و مکالمات هیچگاه نظر خود را به مشتری تحمیل نکرده و با وی بحث نکنید و چنانچه از مصاحبت با وی متوجه میشوید که دچار سوءتفاهم شده  ویا اشتباه میکند موضوع را به درستی بیان کنید و مطمئن شوید که سوء تفاهم برطرف گردیده 

8-یکی از مواردی که تکلیف سرویس دهی را مشخص میکند پیگیری است پس باید آنرا جدی بگیرید .ولی در انجام آن افراط نکنید .

9-پیگیری حین سرویس نیاز به پشتکار دارد و خیلی مهم است که بتوانیم آنان را تبدیل به مشتری خودمان کنیم زیرا که این کار فقط به معنی کسب درآمد نیست و احتمال دارد که برای دفعات بعدی نیز خود ویا اقوامشان به شما مراجعه کنند .

10-مطابق آمار ارائه شده عمده فروش ها پس از مذاکره پنجم اتفاق میافتد پس هرچه قدر پیگیرتر بوده ودر این راه مطالعه و آموزش بیشتری ببینید موفق تر عمل کرده و مردم بیشتر ی به شما مراجعه میکنند.

11-پیگیری مشتریان قبلی نیز از مهمترین کارهایی است که یک مشاور حرفه ای انجام میدهد اینکار باعث میشود که شما مشتریان بازگشتی بیشتری داشته باشید . 

12-پیگیری پس از سرویس دهی موفق که شامل پیگیری حین قرارداد و پیگیری پس از قرارداد میشود نیز از مهمترین مواردی میباشد که میبایست توسط مشاور انجام گیرد .

 

الهی روزیتون هزاربرابر بشه 🌹

 

 

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.