بلاگ

35 وظیفه مشاور املاک در اجاره

امروزه در دنیا مشاوره و خدمات مشاوره ای درزندگی خصوصی و کسب و کار مردم ریشه دوانده و مشاوره املاک نیز از این قاعده مستثنی نمیباشد کار کارشناسی ملک و قیمت گذاری آن ،تهیه گزارش ازوضعیت کنونی ملک، کیفیت سازه وضعیت تاسیسات و مشاعات آن ، و….ازعمده ترین وظایف یک مشاور املاک میباشد و یک مشاور املاک حرفه ای نیز باید آموزشهای تخصصی لازم را دراین رابطه طی کرده تا بتواند مشاوره ای صحیح ارائه نماید .نباید فراموش کنیم که فرآیند کار مشاوره یک فعالیت دوطرفه است که در یک طرف آن مشاور ودر طرف دیگر مشتری قراردارد.

در این پروسه است که میتوان با کمک معقولانه مشاور و اطلاعات صحیح مشتری بهترین تصمیمات را گرفت . بحث اعتمادبه مشاور از مهمترین بخشهای این فرایند بوده وچنانچه اعتماد به مشاور درمشتری پدید آید با تلاش مشترک هردو طرف میتوانند به موفقیت دست پیدا کنند .در ذیل این متن فهرستی از شرح وظایف مشاورین املاک را باختصار آورده امیداست که بامطالعه آن ما را درراه هرچه بهتر دادن خدمات توسط مشاورین همراهی فرمایید .

 

شرح وظایف مشاور املاک

 

–           تهیه یک فهرست مناسب ازاملاک برای ارائه به متقاضی(فایل یابی)

–           کمک به فروشنده برای قیمت گذاری ملک و بازبینی قیمت نهایی ملک

–           کارشناسی و بررسی جزییات ملک و تنظیم فرم بازدید و تحویل فرم مربوطه به مدیر داخلی

–           تهیه برنامه مشخص برای بازدید مشتری ازملک

–           احراز هویت و سمت طرفین معامله

–           مشاوره به صاحبان ملک

–           تهیه عکس و فیلم مناسب برای آگهی و تبلیغات ملکهای مورد نظر

–           رعایت اخلاق و امانتداری

–           بررسی ملک و ارایه راهکارهایی برای فروش و یا اجاره ملک به مالک مانند تعمیرات جزئی و یا بازسازی

–           بازاریابی و تبلیغات به صورت حضوری و یا اینترنتی

–           هماهنگی با طرفین جهت بازدید ملک

–           ثبت آگهی آنلاین املاک

–           جلوگیری از هرگونه مذاکرات قیمت بدون هماهنگی با مدیر داخلی

–           پرکردن فرمهای مرتبط با کار به صورت کامل و ارایه آن به منشی یا مدیر داخلی

–           شرکت در کلاسها و جلسات آموزشی به صورت مرتب و کامل

–           استفاده بهینه و مناسب از اموال دفتر و محل کار

–           بازگرداندن کلید واحدها پس از ارایه بازدید و تحویل به منشی و یا مدیر داخلی

–           تقید به حضور در دفتر به صورت شیفتی در تایم استراحت و تعطیلی

–           رازداری و حفظ مالکیت معنوی مراجعان

–           اعلام فایلهای فروش و یا اجاره رفته بلا فاصله به منشی جهت حذف از سیستم

–           عدم اشتراک فایلهابا خارج از مجموعه تحت هر عنوان

–           جلب و ارتقاء رضایت مشتریان

–           حسن برخورد با همکاران و مدیران

–           کمک به همکاران درزمینه آموزشی و اجرایی

–           ارائه گزارش کامل ورود و خروج و بازدید وکارشناسی به منشی

–           پاسخگو بودن در قبال رفتار و عملکرد

–           حفظ ادب واحترام در رفتار و گفتار با حفظ ظاهر آراسته و مرتب

–           ورود و خروج به موقع و حضور مستمر در محل کار

–           اشتراک گذاری هرگونه فایل دریافتی اعم از تلفنی و یا حضوری

–           عدم صحبت با صدای بلند و کلمات نامناسب و خنده و شوخی با همکاران در محل کار

–           مرتب بودن میز کار در هر لحظه

–           صحبت با همکاران فقط از طریق تلفن داخلی و نه با صدای بلند

–           عدم استعمال سیگار در محل کار و یا جلوی دفاتر

–           انجام هرگونه کاری دررابطه با مشاوره و کارشناسی املاک براساس عرف دفاتر املاک

 

الهی روزیتون هزار برابر بشه 🌹

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید