بلاگ

دو برابر کمیسیون بگیرید بدون اینکه قرارداد بیشتری بنویسیم

امروز می خوایم درباره یک تکنیک بسیار مهم و ارزشمند صحبت کنیم با هم که بسیار ساده هستش ولی همونقدر هم پولسازه براتون!

یکی از نقاط تمایز مشاور مبتدی به حرفه ای هم همین نکته است . در محصول تبدیل شدن از مشاور مبتدی به حرفه ای بیشتر در موردش صحبت میکنیم و مثال میزنیم ولی با همین مطلب هم میتونید درآمدتون تا دوبرابر بیشتر کنید با همان تعداد قرار داد.

در ابتدای دوران مشاوری املاکم سرپرست ها و مدیر املاک به ما می گفتن که به هر طرف معامله بگید که کمیسیون ما یک درصد است و ماهم این را منتقل میکنیم به خریدار و فروشنده . زمانی که میرفتیم خانه را ببینیم میگفتیم که آقای مالک ما یک درصد از شما کمیسیون میگیریم . زمانی هم که مشتری خونه را می پسندید بهش می گفتیم آقای خریدار ما یک درصد کمیسیون از شما می گیریم . اونا هم قبول می کردن یا گاهی چونه میزدند.

ولی بعد از ۱۰ ها و بلکه صد ها کمیسیون گرفتن متوجه شدم که به نوع و روش دیگری هم می شود کمیسیون گرفت ٬ چطور؟

زمانی که ما یک درصد کمیسیون می گرفتیم اگر خانه می فروختیم ۴۴۰ میلیون تومان کمیسیون ما می شد چهار میلیون و چهارصدهزار تومان که زمان پرداخت مشتری رند میکردش و خرده کمیسیون را برای خودش کم می کرد و چهار میلیون تومان به ما می پرداخت .

من متوجه شده بودم که قبل از معامله هر چی به مالک و مشتری بگویم می پذیرد و دیگه مثل بعد از معامله دبه نمی کنن و زیرش نمی زنن پس تصمیم گرفتم دیگه درصد تعیین نکنم که قابل تخفیف گرفتن باشد مبلغ تعیین کنم و معمولا هم یک و نیم درصد در ثمن معامله کمیسیونم را میگفتم.

دیگه مشکلم حل شده بود یعنی به مالکی که خونه اش ۴۴۰ میلیون قیمت داشت می گفتم ۶ میلیون کمیسیون میگیرم خونه ات را برات می فروشم

به خریدار هم میگفتم ۶ میلیون تومان میگیرم برات می خرم

یه اتفاق جالب دیگه هم افتاد بعد از اینکه اینگونه عمل میکردم مشتری ها و مالک ها بیشتر روم حساب میکردند و معتبر تر بودم براشون .

از اون به بعد برای کارم هم بیشتر ارزش قائل بودند.

چند نکته مهم هنگام انجام این تکنیک . . .

۱قرص و محکم بگید

۲در چشم ها نگاه کنید و میزان کمیسیون و حق تون را بگویید

۳مودب و متین بیان کنید طوری که طرف لجبازی نکنه و یا به غرورش بر نخوره

در نهایت ادب و تواضع محکم بهش بگید

توافق شما بر سر کمیسیون نباید اینگونه باشد . . .

۱گستاخانه و بی ادبانه باشد

۲با لحنی تند و عامرانه باشد

۳مکالمه شما به مشاجره و جرو بحث تبدیل شود

یه بار دیگه با هم کل این روش را مرور میکنیم

در نهایت ادب و تواضع و علاقه محکم بگید

کلمه علاقه را اضافه کردم به تیتر بالایی چون بعضی از مشاوران را دیدم که بعد از مدتی که کار میکنن و فکر میکنن کار را یاد گرفتند خیلی بی میل و بی علاقه با مالک و مشتری صحبت میکنن.

انگار که فراموش کرده اند که مالک و مشتری ولی نعمت ما هستند.

دوستان به مشتری و مالک عزم و اشتیاق تون برای انجام کارشون را نشان دهید. نشان بدهید که میل و علاقه قلبی دارید که براشون خانه بخرید براشون خانه بفروشید.

بعد از اینکه این عزم و اشتیاق را بهشون نشان دادید آن ها هم تمایل بسیار بیشتری دارند که به شما کمیسیون خوب و حتی شیرینی بدهند.

درسی که از یک لوکس فروش در شبکه منوتو گرفتم

جریان اینطوری بود که یکی از برنامه ها در شبکه منو تو به یک لوکس فروشی مربوط بود و نحوه کار اون آقا به این صورت بود که نمایش عمومی برگزار میکرد و مردم می آمدند و بازدید می کردند و هرکس اگه از جنسی  خوشش می اومد خرید می کرد و قیمت آن جنس را میدید و بعد می آمد میگفت من قصد خرید این کالا را دارم اما قیمت پیشنهادی من ایناست.

فروشنده که مردی جنتلمن و بسیار حرفه ای و مودب بود اگر امکانش بود پیشنهاد خریدار را میپذیرفت .

اما اگر امکانش نبود بسیار شیک و دلنشین و مودبانه می گفت : من خیلی دوست دارم این مبل را به شما بفروشم اما متاسفانه با این مبلغی که شما فرمودید برایم ممکن نیست ٬ میشه مبلغ پیشنهادی تون را افزایش بدید تا برای من هم ممکن باشه که این کالا را تقدیم تون کنم؟

واقعا که چقدر زیباتصور کنید که یک فروشنده ی مبتدی می خواست با همچین مشتری ای برخورد کنه احتمالا این جملات را بیان می کرد به مشتری

آقا چی فکر کردی که این عدد را پیشنهاد دادی؟خیلی بیشتر از اینا برای من تمام شده؟ یا با بد خلقی میگفت نه تخفیف نداره

الهی روزی تون هزار برابر شه

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید