بلاگ

آیا فایل بد و به درد نخور فایده ای داره؟

فایده فایل بد و به درد نخور

آره داره ؛ حدس هم میزنم ازش غافل باشید ، این ویدئو رو ببینید.

توی معماری انتخاب به این میگن (deviation option) یعنی ، یک گزینه ی انحرافی یعنی از فایل بد تو میتونی یک استفاده ی خوب کنی ؛ چجوری؟ یعنی ما یک فایلی رو که میدونیم مشتری انتخاب نخواهد کرد رو بهش معرفی میکنیم تا اون بتونه فایل خوبی که از پیش بهش معرفی کردیمو راحت تر انتخاب کنه.

 این تو خاطرتون باشه وقتی مشتری میخواد بین یک فایل خوب و فایل خوب تر یکی رو انتخاب کنه این مقایسه وقتی مخصوصا متخصص نیست براش خیلی سخت و انرژی بر هست ؛ وممکنه تغیرات نشون داده که اصلا رها کنه و هیچکدوم رو انتخاب نکنه حالا وقتی ما بین یک فایل خوب و خوب تر یک فایل بد قرار می دیم اون ، این فایل خوب رو با بد مقایسه کند یا فایل خوب تر رو با بد مقایسه کنه در نهایت یکی رو انتخاب میکنه ، فرق نمیکنه فایل بد میره کنار یکی از این دوتا رو انتخاب میکند و فروش انجام می پذیرد شما باید مقایسه رو برای مشتری راحت تر کنید ؛ این تکنیکی که بهتون گفتم قبلش داشتم به همکارمون می گفتم ، ارزشش اندازه ی الماسه لطفا ازش استفاده کنید.      

استفاده از قوه خلاقیت در کار املاک

خلاقيت يعني كنار هم قرار دادن افكار و نظرهايي كه تا قبل از اين بنظرمیرسید به يكديگر ارتباطي ندارند. اين توانايي شماست که  افكار مختلف را با يكديگر تركيب كنيد و يك ايده نو كه مفيد هم هست بوجود آوريد.

بايد راهي را برويد كه ديگران نرفته اند،به اطراف خود نگاه کنید علت موفقیت بعضی از کسب و کارهای اطراف ما چیست ؟

تنها دلیلی که میشود برای این اقدام پیداکرد متفاوت بودن از بقیه است . درکار املاک هم متفاوت بودن و استفاده از قوه خلاقیت و ابتکار میتواند عامل بزرگ موفقیت در کار شما باشد .

براستي چه چيز باعث مي شود كه مشتري شما تنها به شما مراجعه میكند و از ميان تعداد زيادي املاك و مشاور شما را انتخاب كند؟

و به دوستان و آشنایان نیز جهت خرید و یا اجاره ملک شما را پیشنهاد میکند ؟

تنها دليلي كه مي شود براي اين اقدام پيدا كرد اينست كه شما متفاوت تر از بقيه هستيد. و اگر میخواهید فاصله تفاوت خود را با دیگر همکارانتان زیاد کنید میبایست متفاوت بوده و ازقوه خلاقیت خود در کارها یتان استفاده کنید .

مثال:

ما همواره كلماتي را از دهان مردم و از طريق رسانه مي شنويم كه از ركود و كسادي و بازار خراب و…..سخن میگویند اما چرا با وجود اين ركود ،روز به روز به تعداد دفاتر املاك افزوده مي شود و چرا با اينكه ركود بر بازار املاك حاكم است هرساله تعداد زيادي از افراد وارد اين حرفه می شوند.

از طرفي ديگر با ديدن برخي از املاك ها كه در همين دوران ركود بازار املاك را قبضه کرده اند برايمان سوال پیش می آید آنها چكار ميكنند كه ما نميكنيم وچرا آنها به درآمد میرسند ولی ما……

حال بنظر شما دليل اين سوال چيست؟

دليل اين اختلاف ، شيوه كاري و رعايت اصول مشاوره و در نهايت ايجاد تغييرات دائم در روش هاي كسب و كار و خلاقیت مديران و مشاوران اين املاك هاست.

بدیهی كه شما امروزه نمي توانيد با روشي كه حتي سال قبل با اين روش كسب درآمد ميكرديد بازهم كسب در آمد كنيد ديروز ديروز بود و امروز امروز است شما ساكن مانده ايد و ديگران با آموزش صحیح و مطالعه در حال تغيير هستند پس مسلما ” سهم آنها از بازار بيشتر از شما خواهد بود.

همانطور که میدانیم مسكن نياز اوليه هر انسان است به اطرافتان نگاه كنيد تمامي اقشار جامعه از پولدار و فقير چه مالک وچه مستاجر باشند در هر صورت در خانه اي زندگي ميكنند.شاید بتوان از تغذیه روزانه خود کسر کرد ولی نمیتوانند در خیابان زندگی کنند .پس مسکن اولین و ضروریترین نیاز هر خانواده ای است .

سهم شما ی مشاوراز اين نياز اوليه چقدر است؟ درحقیقت يكي از مهم ترين دلايل عدم نتيجه گيري يك مشاور تازه كار اينست كه به ساير همكاران و رقيبانش كه از او سابقه بيشتري دارند نگاه كرده و دقيقا “همان مسير را كه آنها طي ميكنند را طي ميكند و اين موضوع چند پيامد دارد:

اولا” : شما در بازار رقابت هستيد ملكي را كه امروز نتوانيد بفروشيد را رقیبان شما فردا خواهند فروخت و شما فرصت نداريد تا بخواهيد كسب تجربه كنيد.

ثانیا” :شما در شغلي هستيد كه رقباي كاريتان تجربه بيشتري از شما دارند و شما بعنوان يك فرد تازه كار وقتي همان راهی راميرويد كه آنها ميروند مسلما ” در رقابت با آنها چندين قدم عقب تر خواهيد بود چرا كه مسيرتان يكي است و شيوه كاريتان يكي و شما فقط از آنها تقليد ميكنيد يعني دقيقا “همان مسيري كه آنها ميروند را ميرويد و از خود میپرسیدچرا آنها موفق میشوند ولی من نه؟

اين موضوع دلايل مختلفي دارد و مهم ترين اين دلايل اينست:

درست است كه شما شيوه كاري آنها را پيشه ميكنيد و تمامي حركات و روش هاي آنها را تقليد ميكنيد اما نبايد توقع داشته باشیدنتیجه كارتان با آنها برابر باشد چرا كه تنها چيزي كه نمیشود تقلید کرد تجربه و اعتبار است . پس تقليدکردن  از ديگران را فراموش كرده و از ذهنتان پاك كنيد چرا كه شما تا ابد نتيجه اي كه آنها گرفته اند را نمیگیرید.

تنها چيزي كه مي تواند شما را از رقبایتان كه تجربه بيشتري دارند برتر كند اين است كه شما كاري را انجام دهيد كه آنها تا بحال انجام نداده اند و شيوه اي را پيش بگيريد كه آنها تا بحال از اين شيوه استفاده نكرده اند واین یعنی قوه خلاقیت….. خلاقيت يك كلمه است با هزاران معني،خلاقیت یعنی خلق کردن، ابداع کردن ،روشی جدید جهت رسیدن به موفقیت که به فکرهیچکس دیگر نرسیده و به انحصار درآوردن آن جهت رسیدن به قله موفقیت.

اين يعني شما اگر ميخواهيد از همكارانتان كه از شما تجربه بيشتري دارند بهتر باشيد بايد كاري كنيد که آنها نكرده باشند مسیری برويد كه آنها نرفته باشند.

خصوصیات افراد خلاق و مبتکر

  • تیزهوشی
  • علاقه مندی به مسایل علمی،هنری،فرهنگی واجتماعی
  • ریسک پذیر بودن
  • کنجکاووباهوش
  • خوش بیان و باسواد
  • مسئولیت پذیر
  • شخصیت رشد یافته و متکی به خود
  • ارج نهادن به سرنوشت دیگران
  • اعتماد به نفس بالا
  • حساس بودن نسبت به اتفاقات و تغییرات پیرامون خود
  • علاقه به مباحثه و گفتگو بدون تحمیل نمودن نظر خود به دیگران
  • استقلال طلبی فکری و کاری زیاد

به عنوان حسن ختام موضوع بحث لازمه که بدونید خلاقیت از موهبتهای خداوند به بشریت است، همه دارای قوه خلاقه هستند اما کمتر کسی به این گنجینه باارزش و گرانبها دست پیدا میکند و کمتر کسی نایل به بهره وری از این گنج بیشمار میشود .

الهی روزی تون هزار برابر🙏🏼🌹

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید