این مطلب را از یکی از حدیث های امیرمومنان علی (ع) وام می گیرم
کسی دو روزش مثل هم باشه ضرر کرده }
یادمون نره که کاسب کسی است که سود را از ضرر تشخیص میده
اگر هر روز ذره ای بهتر شویم فقط برای ۶ ماه بهتون قول میدم که زندگی تون دیگه هیچ ربطی به گذشته نخواهد داشت.
مشکل اینه که اینگونه رفتار کردن اصلا راحت نیست و خودم هم هنوز موفق به انجام دادنش نشدم
ولی برای چندمین بار دارم دوباره شروع میکنم که این ۶ ماه را به انتها برسونم.
بارها شروع کردم و وسط هاش ولش کردم و بیخیال شدم ولی هر بار که شروع کردم از آدم قبلی خیلی حرفه ای تر و مسلط تر بودم .
الان که داشتم این مطلب را مینوشتم … به خودم گفتم مهدی تو خودت عمل می کنی به این حرف ها که داری میزنی؟!
دیدم نه الان چند وقته بهشون عمل نکردم و تصمیم گرفتم دوباره از نو شروع کنم
و دوباره هر روز از خودم بپرسم که بزرگترین و بهترین مهارت و ویژگی ای که باید در خودم به وجود بیارم چیه؟
حتی فقط سوالش هم راندمان رو به شدت بهتر میکنه
اگر بار اول تونه که می خواهید این تمرین رو انجام بدید به عدد ۱۰ هم برسید خیلی عالیه یعنی تا ۱۰ روز هم اینکارو انجام بدید فوق العادست
و دوباره بعد از چند روز از نو شروع کنید
٢دليل مهم براي معامله كردن يا معامله نكردن مشتريانتان
مشاور املاک حرفه اي این مهم را باید بدانند دودلیل اصلی برای خرید کردن یا نکردن مشتريان املاك میل به سود بردن وترس از ضرر کردن است
انگيزه اول میل به سود بردن به معنا قرار گرفتن در شرایط بهتر است .
بنابراین وظیفه شما این است که خریدار احتمالی را متقاعد کنید که اگرملکی را که شما پیشنهاد کرده اید را بخرد تا چه اندازه در شرایط بهتری قرار می گیرد .
انگیزه دوم ترس از ضرر کردن است .
همان طور که که قبلا توضیح دادیم خریداران از خرید اشتباه می ترسند که ملک را بخرند که در ان ضرر کنند .
دراینجا به کشف مهمی نایل می شویم میل به سود بردن از قدرت انگیزهای برابر۱برخوردار است اما ترس از زیان دیدن وضررکردن از قدرت انگیزه منفی ای به اندازه ۲٫۵برخوردار است به عبارت دیگر ترس از ضرر کردن ۲٫۵برابر قدرتمندتر از میل به دست اوردن است .
اگر اشخاص احساس کنند ممکن است چیزی را با نخریدن از دست بدهند با احتمال بسیار بیشتری اقدام به خرید می کنند .
مشاور املاک حرفه ای هر دو را مطرح می کنند
یک مشاور املاک حرفه ای از یک سو تا کید برفایده خریدملک پیشنهادی خود می کند واز سوي ديگر به مشتری بالقوه می گویند اگر خرید نکند چه مشکلاتی ممکن است برایش پیش بیاید..
یک مثل غیر مرتبط به حوزه املاک برای شما می زنم برای مثال برای فروش یک اتومبیل می توانید بگویید که این اتومبیل چقدر زیباست وچه امكاناتي دارد اگرمشتریان بالقوه از اتومبیل شما خوشش امد وبا این حال از خریدن ان مرددبود می توانید به اوبگویید تا دوماه دیگر این تنها اتومبیلی است که باقی مانده است وبعد اضافه کنید که قیمت این اتومبیل از دوماه دیگر افزایش خواهد یافت .
این گونه مشتری با طیب خاطر بیشتری اقدام به خرید اتومبیل می کند ..
حال بايد دقت كنيد كه ممكن است تمام مشتريان حرف شما را باور نكنند
براي اينكه كلام تاثير گذاري داشته باشيد بايد دروغ را از خاطرتان بيرون كنيد مطمعن باشيد هيچ يك از مراجعين شما فقط به حرف شما توجه نمي كنند و تمامي حرفهايتان را مورد تحقيق قرار مي دهند پس بي دليل و بدون استناد صحبت نكنيد
مورد بعدي كه باعث عدم تاثير در كلامتان ميشود اصرار بيش از حد روي يك موضوع است وقتي يكبار دليلي را براي مشتري مي آوريد و آن را نميپذيرد مجددا آن را تكرار نكنيد مگر اينكه دليل ديگري داشته باشيد