بلاگ

نحوه انتخاب یک مشاور املاک خوب

معاملات ملکی کاری است که بسیاری از مردم در طول زندگیشان انجام میدهند ودراین معاملات طبیعی است که مقدارزیادی پول جابجا میشود .پولی که شاید سرمایه و پس انداز یک فردباشد که برای خرید ملک درنظر گرفته است .

پس طبیعی است  که کسی که چنین پولی را بازحمت بدست آورده و پس انداز کرده و برای خرید ملک میخواهدهزینه کند باید در انتخاب مشاور خرید خود نیز وسواس به خرج داده و مشاوری را برگزیند که زحمات چند ساله او را به باد ندهد .ابتداپس از انتخاب محله سکونت با توجه به بودجه خود میبایست از طریق دوستان و آشنایان به دنبال فردی بگردیدکه آشنایی قبلی خود و یا دوستان در رزومه او باشد .زیرا سابقه حسن و رفتار یک مشاور املاک حاصل عمری تجربه و صداقت در کار است که به آسانی به دست نمی آید.

نحوه ی برخورد مشاور املاک

هرگز خودتان را محدود به یک دفتر املاک در یک محله نکنید ممکن است با بودجه شما در چند محله مختلف ملک یافت شود .به دفاتر املاک آن مناطق سربزنیدو از آنها مشورت بخواهید و از بین آنها بهترین مشاور راانتخاب کنید .میتوانید از کسبه محل و مشتریان سابق دفاتر املاک در جستجوی مشاور امین باشید . یک مشاور املاک خوب باید حسن رفتارش زبانزد خاص و عام باشد و اهالی و کسبه محل از وی به نیکی یاد کنند .

هنگام مراجعه به دفاتر املاک و ارجاع شما به مشاور مربوطه به پاسخگویی وی به سوالات شما دقت کنید اگر برای پاسخ دادن به سوالات شما زمان کافی ندارد و یا به سردی پاسخگوست و یا اینکه اطلاعات را ذره به ذره در اختیارتان میگذارد به دفتر املاک دیگری مراجعه کنید .یک مشاور خوب باید برای مشتریش وقت بگذاردبه صورت کامل به سوالات مشتری پاسخ دهد شلوغی دفتر و ازدیاد مشتری دلیلی بر صحت کار وی نیست بلکه پاسخگویی صحیح،صرف زمان و دقت کافی نشاندهنده حرفه ای بودن مشاور املاک است .

مشاور املاک به همان اندازه ای که باید یک گوینده خوبی باشد باید یک شنونده خوب و ماهری هم باشد .سوال کردن از مشخصات و اطلاعات فنی ملک ،قصد مالک از فروش ،نحوه دریافت وجه ملک وفروشنده واقعی بودن مالک از سوالات مهمی است که میبایست از مشاور پرسیده شود و یک مشاور حرفه ای بعلت اشراف به کار خود و منطقه و فایلهای موجودبرای این سوالات پاسخهای قانع کننده را ارائه میدهد.سعی کنید هر جزئیاتی را که از ملک نمیدانید و یا میخواهید در معامله بیان شود را بپرسیدمشاور نمیتواند ذهن شما را بخواند و نمیتواند سوالات شما را از خودتان بپرسد پس به صورت دقیق و واضح خواسته ها و شرایط خودتان را بیان کنید .

یک مشاور املاک حرفه ای بهترین گزینه های مد نظر شمارا در اختیارتان قرارداده و برای شما قدرت انتخاب زیادی را فراهم میکند .او همچنین توضیحات جامع و کاملی از ملکهای مورد نظر در اختیار شما قرارمیدهدو به شما در انتخاب بهترین فایل کمک میکند .چنانچه مشاور املاکی تنها یک انتخاب را به شما پیشنهادداد و روی آن تاکید داشت بدانید هدف وی صرفا” فروش آن ملک بوده که بدون مشکل هم نمیباشد و دریافت پورسانت از فروشنده است .

دفتر مشاور املاک

دفاتر شیک و مشاورین املاک آراسته و مرتب مشتریان زیادی را به خود جلب میکند مطمئن باشید کسی که به وضعیت ظاهری خود و محل کارش اهمیت میدهد قطعا” به کار مشتری هم اهمیت داده و به خوبی با اون برخورد میکند .یک مشاور حرفه ای همیشه دردسترس بوده و پاسخگوی تلفن و پیا مهای مشتریانش میباشد.به همین دلیل باید به تمام سوالات آنها درزمینه ملکی با صبر و حوصله پاسخ داده و آنان را راهنمایی کند .

نکته پایانی

اینکه ممکن است مشاوران املاکی که در محدوده ای که شما میخواهید خرید را انجام دهید تمامی این شرایط را نداشته باشند ولی شما مهمترین اصل را که همان اعتبار و سابقه درخشان وصداقت است را مدنظر قرارداده و بهترین خرید ملک را داشته باشید . 

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

دیدگاهتان را بنویسید