بلاگ

آموزش کار در مشاور املاک و 5 تا از فوت و فن های مشاور املاک

آموزش کار در مشاور املاک

آموزش کار در مشاور املاک تاکنون درباره این موضوع ها صحبت کردیم٬ چگونه یک مشاور املاک موفق باشیم ٬ آینده شغل مشاور املاک ٬ وضعیت کار در مشاور املاک ٬ مشاور املاک مبتدی ٬ درباره شغل مشاور املاک ٬ فایل یابی املاک

فوت و فن مشاور املاک

دررابطه با فوت و فن مشاوری املاک مطالب بسیاری میتوان گفت ولی دراین مقاله سعی میکنیم موارد مهم و ضروری را به اختصار بیان کنیم .

در اجرای پیگیر مراحل خدمات مشاوری املاک گاهی با وضعیت های خاصی مواجه می شوید که پیش بینی هرکدام پیشرفت قابل ملاحظه ای را در روند فروش ایفا میکنند وهمچنین موضوعاتی وجود دارند که یاد آوری و آگاهی و اجرای آنها شما را به یک مشاور حرفه ای تبدیل میکند .

دراین مطلب برچنین مواردی که  فوت و فن مشاور املاک را آموزش میدهد تاکید شده  است.

همانطور که میدانیم بنگاه معاملاتی یک حرفه ای است که رقابت در آن زیاد است، صاحبان این حرفه برای رسیدن به بیشترین سود و جذب مشتری، کوشش زیادی می کنند. یقیناً داشتن شرایط به تنهایی کافی نیست بلکه باید یکسری حرفه های لازم  را در این حوزه کسب نمایید. برخی از این مهارت ها وفوت و فنها به شرح زیر می باشند:

مهارتهای ارتباطی

اشخاصی که با مردم سروکار دارند اصلی ترین مهارت ،ارتباط برقرار کردن باآنان است وباید این مهارتها را در خودتان تقویت کنید . مثل خوب حرف زدن،گوش کردن ،سرعت در انتقال مطالب،سرعت در فراگیری ودرک خواسته،نیاز و تقاضای مشتری . از آن جایی که در حرفه املاک مشتری ها با هم فرق دارند این مهارتها نوعی مسئله محسوب می گردد زیرا بعضی ها تلفنی و برخی با ایمیل یا پیام با شما ارتباط برقرار میکنند شما باید در تمام این روش ها تخصص لازم را دارا باشید و به سرعت پاسخ دهید.

فهمیدن زبان بدن

فهمیدن زبان بدن از مهارت های مهم یک مشاور املاک حرفه ای است چرا که این دانش شما را از حالات مشتری آگاه می کند. مرور این نوع مهارتها از برنامه های واجب هر روزه مشاورین است. 

دانش گوش دادن فعال

شمابایدروش گوش سپردن به متقاضی را فرا بگیرید زیرا از دانش های لازم حرفه مشاور املاک حرفه ای است بعلاوه باعث می شود که شما طرح های مفید و شیوه های تازه را بیاموزید.

احترام به مشتری

به مشتریان خود احترام بگذارید و آنهارادوست داشته باشید تا متقابلا”به شما علاقمندشوند و رغبت کنند کارخودشان رابه شمارجوع دهند .موفقیت یک مشاور املاک وقتی نضمین میشود که اولا”به مردم دروغ نگویدوراه صحیح رابه آنان نشان دهد و خدمات خود را بر پایه منفعت مشتریان قراردهد.

ارتباط عاطفی

ار آنجا که هرکسی دارای شخصیت ،افکار،اندیشه،تحصیلات و رفتار اجتماعی خاصی است مشاور باید آنقدر تواناوباسواد باشد که بتواند از نظر عاطفی به همه اقشار و طبقات اجتماعی ارتباط برقرارکند.بایک آدم ساده ،بایک آدم بیسوادیا کم سوادبه همان اندازه ارتباط عاطفی برقرارکند وبه همان شیوه رفتاری خاص خود متقاضی با آنها برخورد کند که تو ذوق نزند.مشاور باید آداب مردم داری ،نوع دوستی و احترام به دیگران را بداند .مشاورخوب و خوشبخت کسی است که با نجابت نگاه ،احترام،متانت و شخصیت خود اعتماد و ایمان مشتریان را جلب کند .

کسب اعتماد و اطمینان

یک مشاور حرفه ای باید سعی کند قبل از هر چیز اعتماد و اطمینان خاطر متقاضی را جلب کند .وشعارش این باشد “هدف ما جلب اعتماد شماست “مشاور وظیفه دارد به مشتریان تا حد امکان یاری و کمک نماید و قبل از اینکه به فکر محاسبه درصد و کمیسون دریافتی باشد به فکر این باشد که یک ملک خوب و به قیمت به متقاضی که حاصل دسترنج یک عمر پس انداز خود را در اختیاروی قرارداده تا یک ملک به قیمت مناسب برای او خریداری کند پیداکند.

کشف نیاز مشتری

یک مشاور حرفه ای با طرح سوالات راه گشا وبه حرف در آوردن متقاضی بایدنیاز و خواسته اورا بفهمد وباعث شود نکات مبهم روشن شده وآنها  بیشتر در مورد نیازهایشان و عوامل تصمیم گیرنده و سایر عوامل دیگر بیندیشند . یک مشاور حرفه ای بابد تمام سوالات را به طور باز مطرح کرده و تجربه خود را درترغیب به پاسخگویی سوالات خود توسط مشتری به نحو عالی به نمایش بگذارد .

شانس و اقبال

مطمئن باشیددرعصرما چیزی بنام شانس ،اقبال و یا موفقیت ناگهانی وجود نداردشما برای اینکه موفق شوید باید توانمند باشید و مهمتراینکه چگونه ازاین توانایی در اولین ملاقات با مشتری استفاده کنید .باید سعی کنید در اولین دقایق برخورد خوب سخن بگویید ،کلامتان روشن و شفاف باشد ،آرام سخن بگویید ،سرعت کلامتان کم باشد با صدای آهسته و با آرامش حرف بزنید .

نیت خیر در انجام معاملات

معاملات را حتما” با نیت خیر انجام دهید ،نیت خیرداشتن وجه تمایز یک مشاور صادق با یک دلال حرفه ای و بی هنر است. نیت شمادرمعاملات باید کمک کردن و راهنمایی صمیمانه به مشتری باشد و به آدمها کمک کنید تا نسبت به موردی که قصد خرید و یا اجاره دارند احساس خوبی داشته باشندقطعا” با داشتن نیت خیر و جلب رضایت مشتری حق الزحمه ای که تحت عنوان کمیسیون دریافت میدارید برکت داشته و مشتری با رضایت قلبی نسبت به پرداخت آن اقدام می نمایبد .

کار مشاور املاک چیست؟

مشاور املاک باید بدونه کارش فروختن گرانترین کالای اساسی مردم است . کار مشاوری املاک چهارمین صنعت پولساز جهان است . در ایران و اکثر کشورهای جهان مردم ۹۰٪ سرمایه زندگی شان را برای مسکن هزینه می کنند.

و مشاور باید بداند با بزرگترین بخش و سرمایه زندگی مردم در ارتباط است. از اینرو باید تلاش کنه این سرمایه و دارایی مردم را به بهترین شکل ممکن تبدیل به مسکن و ملک کنه.

اولین موفقیت برای مشاور املاک تازه کار و مبتدی اینه که جلسه و نشست بگذارد. یعنی همین که بتواند به مشتری یک فایل را نشان بده و مشتری اون را بپسنده و بتونه مشتری را متقاعد کنه که بیاد جلسه نشست .

هماهنگی های لازم را انجام دهد و هر دو طرف را پای معامله رو به روی یکدیگر بنشاند. لایق دریافت پاداش است. اصلا مهم نیست که کیفیت برگزاری اولین جلسه چطور باشد .

من ایستاده برای مشاور مبتدی که نشست بگذاره کف خواهم زد.

موفقیت بعدی به نتیجه رساندن جلسات نشست و قرار داد و دریافت کمیسیون کامل.

آیا اگر کم رو یا خجالتی هستیم در اینکار میتونیم موفق بشویم؟

راستش در مرحله اول باید کار بیشتری باید روی خودتان انجام دهید. این شغل بهترین راه حل برای شماست برای اینکه اجتماعی تر شوید و خجالت و کم رویی را کنار بزارید .

البته که کسانی اجتماعی تر هستند و روابط بهتری دارند در این شغل کار راحت تری دارند . اما اگه مصمم باشید در هر شرایط و با هر ویژگی ای می توانید مهارت های لازم را کسب کنید.

بعد از تسلط بر مهارت ها درآمد تان به مقدار قابل قبولی می رسد و به راحتی میتونید هزینه هاتون را پرداخت کنید و آینده ای خوب برای خودتان تامین کنید.

بعد از این مراحل شما تبدیل به یک مشاور حرفه ای می شوید که فایل های خاص و گران را می فروشید .

در این مرحله دیگه سقفی برای میزان درآمدتون نمی توان متصور شد.

مطالعه این مطالب یک پیش زمینه ذهنی به شما میده که در مواقع مشابه رفتار درست و حرفه ای داشته باشید. در مسیر درستی قدم برمی دارید ادامه بدید.

 

 

با ۲۵٪ تخفیف برای شما

 

آموزش کار در مشاور املاک : ”  رودررویی ٫ لجبازی و مقاومت در معامله “

در ادامه آموزش کار در مشاور املاک میخوام باهاتون درباره یه موقعیتی که پیش میاد برای مشاورین املاک صحبت کنم. گاهی ‍‍پیش میاد که مالک و یا متقاضی شما مقاومت میکنه و یه کلام میشه .

خیلی غیر منطقی فقط حرف خودشو میزنه و اصلا به شما گوش نمیده. حاضر به شنیدن هیچ حرفی هم نیست و اصرار داره که نظرش تغییر نمیکنه.

در اینگونه شرایط شما باید کاملا حرفشو گوش بدید . با دقت و توجه کامل. بهش یادآوری کنید که وظیفه و قصد شما اینه که کارشو انجام بدین و مطلوبشو فراهم کنین ولی باید درخواست و نظرش منطقی باشه.

یادآوری کنید که شما مشاورش هستید و صلاح شما هم در انجام کارشون به نحو احسن هست و این خواسته شما به عنوان مشاور شونٍ .

به خاطر داشته باشید که اگه کسی با شما مقابله کنه و تند برخورد کنه و شما هم عینا مثل اون برخورد کنید. اوضاع به هم ریخته میشه و درست کردنش خیلی مشکل میشه .

با طرف ابتدا همراهی کنید و بعد به سمت درست هدایت کنید روند صحبت رو.

آموزش کار در مشاور املاک : جلسه نشست در معاملات املاک

اگه در اتاق جلسه برای نوشتن قرار داد با مالک و متقاضی هستید و یکی از طرفین لجبازی و یکدندگی کرد . حرفشو بشنوید و اجازه بدید طرف دیگه معامله هم حرفاشو بزنه بعد شما نقطه نظرات و حرفاتون رو بزنید و سعی کنید به مسیر منطق برگردونیدش .

اگه که قانع نشد از طرف مقابل عذرخواهی کنید و طرف رو از جلسه بیارید بیرون و باهاش صحبت کنید .

این روش آوردن بیرون یکی از طرفین یکی از شگردهای طلایی املاکٍ که باید به درستی و به موقع انجام بشه . برای انجام این ترفند عجله نکنید.

این ترفند مثل تیر آخر میمونه که باید بعد از تمام صحبت ها و تلاش ها در جلسه به کار گرفته بشه. درصورتی که دیدید یکی از طرفین انعطاف لازم رو نشون نمیده ازش خواهش کنید که از جلسه بیاد بیرون و خصوصی باهاش صحبت کنید.

از شرایط بازار و امکان پیدا نشدن مشتری برای ملکشون با مالک صحبت کنید. و یا از مرغوب بودن ملک و امکان فروش ملک توسط املاک های دیگه با مشتری صحبت کنید

 

آموزش کار در مشاور املاک

برای شروع با مشاوران املاکی که آگهی استخدام مشاور داده اند تماس بگیرید و مشغول به کار شوید.

ماموریت شما به عنوان یک مشاور املاک فقط فروش واجاره یک ملک نیست. مشاوران حرفه ای این رو اصل کار خود انتخاب کرده اند که هدف وماموریت مشاور کمک به مشتري برای انتخاب یک محیط عالي برای زندگی کردن يا سرمايه گذاري است.

هرگاه شما بتوانید درذهن مشتریان به عنوان یک مشاور شخصي در حوزه مسكن تاثير بگذاريد می توانید فروش حرفه ای داشته باشید.
اگر می خواهید در فروش املاک وبازاریابی املاک موفق شوید. باید صادقانه باور داشته باشید که کاری که برای مشتریان انجام می دهید به انها کمک می کند. شما باید ایمان داشته باشید که کاری که انجام می دهید مهم است و ارزشمند است .این همان راهی است که شما را از دیگر مشاورین املاک متمایزمی کند.هدف شما نباید فروش باشد بلکه خود را مشاور مشتری بدانید تا بهترین انتخاب را داشته باشد و پيشنهاد خود را به مشتريان صادقانه و بدون ترس بيان كنيد.
خواهيد ديد كه به شما اعتماد ميكنند.

 

آموزش کار در مشاور املاک : آداب سرويس دهی

بارها مشاهده شده قبل از این که مشتری از ملکی بازدید نماید سوالاتی پیرامون ان می پرسد واین سوالات نشان از اشتیاق وجدیت اودارد.وقتی مشتری متوجه می شود که ان مشاوره املاک ازملک بازدیدنکرده است

حمل بر بی توجهی کم کاری و بی تجربگی شما می گذارد.

وقتی که از ملک بازدید نکرده ایدضمن اینکه از کیفیت وکمیت ملک بی اطلاع هستید از خیلی چیزهای دیگر مثل هدف مالک از فروش یا اجاره ملکش از وضعیت اقتصادی از تحصیلات از دیدگاه هاوشخصیت وطبقه اجتماعی سا کنین ان هم مطلع نیستید

در نتیجه وقتی شروع به هماهنگی وتماس تلفنی می کنید از همان ابتدابه مشکلاتی غیر قابل پیشبینی برخورد می کنید و از طرف دیگر ملک مورد نظر را براساس چه چیزی کاندید کرده اید وبراساس چه معیاری صلاح دانسته اید که مشتری از این ملک بازدید کند

در نتیجه احتمال این که مشتری از این ملک خوشش بیاید بسیار کم است وچه بسا زحمت بیهوده کشیده اید وزمان خود را هدر داده اید .

قبل از اینکه به ملک هر گونه سرویس بدهید زمانی را با هماهنگی قبلی صرف کنید واز ملک بازدید نمایید ووقتی که با مالک برای بازدید هماهنگی می نمایید توجه داشته باشید که وقت استراحت نباشد .

چرا که بعضی از مردم عادت به استراحت ظهر دارند ویا در ایام تعطیل مایل نیستند بیگانه به منز لشان رفت وامد نماید واز طرف دیگر چنانچه زمان هماهنگی برای بازدید فرزندان ویا همسر مالک ویا موجر اظهار داشت که مثلا مهمان داریم یا گرفتار هستیم یا در استانه خروج از منزل ویا مسافرت هستیم ویاحتی تنها هستم ..

هرگز اصرار بر بازدید نداشته باشید بهترین زمان بازدید هنگامی است که مالک یا شخص که عامل اصلی تصمیم گیری است در منزل باشد وشما می توانید از دلایل وچرایی فروش یا اجاره ملکش شرایط معامله حداکثر وقتی را که اختصاص داده سلیقه وپیشنهاداتش اشنا شوید وبراساس انها هم بتوانید کمکش کنید

و اگر شرایط خاصی هم دارد از زبان خود وی بشنوید .این دبیدارحضوری می تواند بهترین فرصت وامکان موفقیت شما را مهیا کند وبا شناخت واشنایی از شخصیت سن وسال تحصیلات طبقه اجتماعی اعتقادات وسایر موارد می توانید به راحتی به ان ملک سرویس مناسب ومطلوب را بدهید .

هماهنگی قبل از بازدید کمکی به مشاوران املاک وخریداران انها می کنند چرا که مالک وسایر افراد دیگر فرصت مرتب کردن وتمیز کردن وجابجای لوازم را خواهند داشت واز لحاظ روحی وروانی امادگی لازم را برای استقبال دارند توصیه اکید این است که برای موفقیت در کار مشاوره املاک بازدید وهماهنگی را به صورت حرفه ای انجام دهید .

آموزش کار در مشاور املاک : آینده نگری

اگه از همون اول بفكر اون آخر باشي همه چيز درست ميشه
تو كه ميدوني مقصدت كجاس از الان شروع كن در كنار كارت فوت فن ساخت و ساز رو ياد بگير
كنجكاو باش سوال كن دنبالش برو مطالعه كن از افراد با تجربه ياد بگير
دنبالش كه بري راهش برات محيا ميشه
بعد از اينكه دفترت رو افتتاح كردي و اعتبار كسب كردي از يه سرمايه كم حتي شده با شراكت شروع به خريد و فروش كن دنبال موردهاي پيمانكاري باش كه نياز به سرمايه نداره
چقدر تو اين دفتر ها ملك هاي پيمانكاري رو براي چندرغاز كميسيون ميدن به سازنده ها درحاليكه اگه علم و اعتبارش رو داشته باشي واسه خودت ميگيري

تفکر استراتژیک در کار  مشاور املاک چیست ؟

آینده برای ما نامعلوم و دنیا دائما در حال تغییر است . به همین دلیل ، استراتژی ها و برنامه های کاری پس از مدتی منسوخ می شوند و ضرورت تجدید نظر در فرضیات بنیادی آنها به وجود می آید. تفکر استراتژیک تصویری از آینده ،و فرصت ها و تهدید های آن به دست می دهد که با استفاده از آن می توان به سوالاتی از قبیل اینکه
« امروز مشغول چه کاری هستم ؟ »
و
« فردا باید به چه کاری بپردازم ؟ »
را پاسخ داد .

در کلام ساده بعد تفکر استراتژیک جریان فکری همراه شما خواهد بود که در هر لحظه افکار و تصمیمات شما را جهت می دهد.

برای مالکی که در مقابل بازدید کارشناسی مقاومت میکنه چی بگیم.مالکی که میگه فقط با مشتری بیاید نمیزاره ببینیم؟؟؟

پاسخ:

در كار املاك عكس العمل مشتريان و افراديكه با يك مشاور در ارتباط هستند دقيقا و بطور قاطع و مستقيم تحت تاثير كلام يك مشاور قرار ميگيرند

شما بعنوان يك مشاور ارتباط هاي كلامي و گفتاري متغيري بايد داشته باشيد اين ارتباطات كلامي ميبايست در مواجهه با افراد مختلف متغير باشد
اما اينكه معني اين جملات چيست و چه ارتباطي با سوال شما دارد؟
شما بعنوان يك مشاور با چند جمله كه دائما بيان ميكنيد نمي توانيد همه مشتريان خود را قانع كنيد
دليل عدم موافقت يك مالك براي كارشناسي تنها يك مساله است و اين مساله اين موضوع است كه شما تنها مشاوري نيستيد كه با مالك در ارتباط هستيد مسلما شخصي كه در مقابل پيشنهاد كارشناسي شما عكس العمل منفي نشان ميدهد ملك او قبل از شما توسط مشاور ديگري كارشناسي شده است و مشاور مورد نظر توانايي فروش واحد مورد نظر را نداشته
پس كمي منطقي باشيد و به مالكين و فروشندگان حق بدهيد كه براي وقت خود ارزش قائل باشند
دليل عدم موافقت مالك مورد نظر با پيشنهاد شما اين است كه او شما را به چشم تجربه قبلي ارتباط با مشاوري ديگر نگاه ميكند و فكر ميكند كه شما نيز توانايي فروش ملك او را نداريد و كارشناسي را يك عمل بيهوده ميبيندمگر اينكه عكس ان ثابت شود
پس بنابر اين شما در مقابله با همچين مالكاني ٢ راه مختلف داريد
يا اينكه بايد به او ثابت كنيد با مشاور قبلي فرق داريد و كارشناسي از واجبات شغل شماست و او را متقاعد كنيد

يا اينكه بايد ترفندي بزنيد تا بطور غير مستقيم بتوانيد ملك او را بازديد كنيد

اما پيشنهاد ما براي متقاعد كردن مالكي كه در مقابل شما مقاومت ميكند اين است كه ابتدا توضيح دهيد و از او بخواهيد كه براي بهتر معامله شدن ملكش با شما همكاري كند
بعنوان مثال:
آقاي عليپور من متوجه هستم كه ممكن است تجربه خوبي از كارشناسي نداشته باشيد اما باور كنيد من قصد اينكه وقت شما را بگيرم را ندارم دليل درخواست من از شما اين است كه بتوانم ملك شما را بهتر براي مشتريانم توصيف كنم و براي برنامه ريزي و اينكه بتوانم مشتري بهتري براي شما پيدا كنم نياز به كمك خودتان دارم

در اين لحظه اگر مالك درخواست شما را پذيرفت كه هيچ و اگر نه شما ادامه دهيد
آقاي عليپور من قصد اصرار ندارم اما باور كنيد اگر ملكتان را كارشناسي نكنم بيشتر به زحمت مي افتيد بايد ملكتان را ببينم تا بفهمم بدرد كدام مشتري ميخورد

در اكثر مواقع مكالمه شما جواب خواهد داد
يك حقيقت را بپذيريد اگر در اين مواقع مالك حرف شما را قبول نكرد مسلما ملك او مرغوب نيست و مورد بازديد مشتريان زيادي قرار گرفته
در هرصورت استثناء هميشه وجود دارد اگر نياز مبرم به كارشناسي اين ملك داريد شما ميتوانيد با ترفندي ساده يكي از همكارانتان كه هم رنج شما نيست را بعنوان مشتري به بازديد ببريد

درباره تمام مراحل شروع به کار و انتخاب املاک مناسب در محصول الفبای مشاوری املاک صحبت کرده ایم از محصول تبدیل شدن به مشاور حرفه ای هم می توانید برای نوشتن قراردادهای پی در پی استفاده کنید

فوت و فن مشاور املاک

دررابطه با فوت و فن مشاوری املاک مطالب بسیاری میتوان گفت ولی دراین مقاله سعی میکنیم موارد مهم و ضروری رابه اختصاربیان کنیم .

در اجرای پیگیر مراحل خدمات مشاوری املاک گاهی با وضعیتهای خاصی مواجه میشویدکه پیش بینی هرکدام پیشرفت قابل ملاحظه ای را درروند فروش ایفا میکنند وهمچنین موضوعاتی وجود دارند که یاد آوری و آگاهی و اجرای آنهاشمارابه یک مشاور حرفه ای تبدیل میکند .

دراین فصل برچنین مواردی که  فوت و فن مشاوراملاک را آموزش میدهد تاکید شده  است.

همانطور که میدانیم بنگاه معاملاتی یک حرفه ای است که رقابت در آن زیاد است، صاحبان این حرفه برای رسیدن به بیشترین سود و جذب مشتری، کوشش زیادی می کنند. یقیناً داشتن شرایط به تنهایی کافی نیست بلکه باید یکسری حرفه های لازم  را در این حوزه کسب نمایید. برخی از این مهارت ها وفوت و فنها به شرح زیر می باشند:

مهارتهای ارتباطی

اشخاصی که با مردم سروکار دارند اصلی ترین مهارت ،ارتباط برقرار کردن باآنان است وباید این مهارتها را در خودتان تقویت کنید . مثل خوب حرف زدن،گوش کردن ،سرعت در انتقال مطالب،سرعت در فراگیری ودرک خواسته،نیاز و تقاضای مشتری . از آن جایی که در حرفه املاک مشتری ها با هم فرق دارند این مهارتها نوعی مسئله محسوب می گردد زیرا بعضی ها تلفنی و برخی با ایمیل یا پیام با شما ارتباط برقرار میکنند شما باید در تمام این روش ها تخصص لازم را دارا باشید و به سرعت پاسخ دهید.

فهمیدن زبان بدن

فهمیدن زبان بدن از مهارت های مهم یک مشاور املاک حرفه ای است چرا که این دانش شما را از حالات مشتری آگاه می کند. مرور این نوع مهارتها از برنامه های واجب هر روزه مشاورین است.

دانش گوش دادن فعال

شمابایدروش گوش سپردن به متقاضی را فرا بگیرید زیرا از دانش های لازم حرفه مشاور املاک حرفه ای است بعلاوه باعث می شود که شما طرح های مفید و شیوه های تازه را بیاموزید.

احترام به مشتری

به مشتریان خود احترام بگذارید و آنهارادوست داشته باشید تا متقابلا”به شما علاقمندشوند و رغبت کنند کارخودشان رابه شمارجوع دهند .موفقیت یک مشاور املاک وقتی نضمین میشود که اولا”به مردم دروغ نگویدوراه صحیح رابه آنان نشان دهد و خدمات خود را بر پایه منفعت مشتریان قراردهد.

ارتباط عاطفی

ار آنجا که هرکسی دارای شخصیت ،افکار،اندیشه،تحصیلات و رفتار اجتماعی خاصی است مشاور باید آنقدر تواناوباسواد باشد که بتواند از نظر عاطفی به همه اقشار و طبقات اجتماعی ارتباط برقرارکند.بایک آدم ساده ،بایک آدم بیسوادیا کم سوادبه همان اندازه ارتباط عاطفی برقرارکند وبه همان شیوه رفتاری خاص خود متقاضی با آنها برخورد کند که تو ذوق نزند.مشاور باید آداب مردم داری ،نوع دوستی و احترام به دیگران را بداند .مشاورخوب و خوشبخت کسی است که با نجابت نگاه ،احترام،متانت و شخصیت خود اعتماد و ایمان مشتریان را جلب کند .

کسب اعتماد و اطمینان

یک مشاور حرفه ای باید سعی کند قبل از هرچیز اعتمان و اطمینان خاطر متقاضی را جلب کند .وشعارش این باشد “هدف ما جلب اعتماد شماست “مشاور وظیفه دارد به مشتریان تا حد امکان یاری و کمک نماید و قبل از اینکه به فکر محاسبه درصد و کمیسون دریافتی باشد به فکر این باشد که یک ملک خوب و به قیمت به متقاضی که حاصل دسترنج یک عمر پس انداز خودر را در اختیاروی قرارداده تا یک ملک به قیمت مناسب برای او خریداری کند پیداکند.

کشف نیاز مشتری

یک مشاور حرفه ای با طرح سوالات راه گشا وبه حرف در آوردن متقاضی بایدنیاز و خواسته اورا بفهمد وباعث شود نکات مبهم روشن شده وآنها  بیشتر در مورد نیازهایشان و عوامل تصمیم گیرنده و سایر عوامل دیگر بیندیشند .یک مشاور حرفه ای بابد تمام سوالات را به طور باز مطرح کرده و تجربه خود را درترغیب به پاسخگویی سوالات خود توسط مشتری به نحو عالی به نمایش بگذارد .

شانس واقبال

مطمئن باشیددرعصرما چیزی بنام شانس ،اقبال و یا موفقیت ناگهانی وجود نداردشما برای اینکه موفق شوید باید توانمند باشید و مهمتراینکه چگونه ازاین توانایی در اولین ملاقات با مشتری استفاده کنید .باید سعی کنید در اولین دقایق برخورد خوب سخن بگویید ،کلامتان روشن و شفاف باشد ،آرام سخن بگویید ،سرعت کلامتان کم باشد با صدای آهسته و با آرامش حرف بزنید .

نیت خیر در انجام معاملات

معاملات را حتما” با نیت خیر انجام دهید ،نیت خیرداشتن وجه تمایز یک مشاور صادق با یک دلال حرفه ای و بی هنر است. نیت شمادرمعاملات باید کمک کردن و راهنمایی صمیمانه به مشتری باشد و به آدمها کمک کنید تا نسبت به موردی که قصد خرید و یا اجاره دارند احساس خوبی داشته باشندقطعا” با داشتن نیت خیر و جلب رضایت مشتری حق الزحمه ای که تحت عنوان کمیسیون دریافت میدارید برکت داشته و مشتری با رضایت قلبی نسبت به پرداخت آن اقدام مینمایبد .

 آینده شغل مشاور املاک

درجامعه ما به افرادی که در کار خرید و فروش ملک هستند به چشم دلال و واسطه (به معنای منفی آن )نگاه میکنند که معمولا” مردمانی بی عرضه ،بیسواد،کم شخصیت ،متملق و ناباب،کم تجربه و بیکاره بوده اند که چون تخصص و حرفه ای برای گذران زندگی بلد نبودند به این شغل روی آورده اند.

 چون شغلی است که  نیاز به سوء پیشینه ،آزمایش موادمخدر و موارد دیگری که هر بنگاه اقتصادی در بدو استخدام از مستخدم مطالبه میکند ندارد .واین طرز تفکر دررابطه با شغل مشاوری املاک برمیگردد به نحوه عملکرد بنگاههای سنتی و قدیمی که معمولا” افرادی بیسواد ،فاقد صلاحیت ،بی تجربه که با عشق به درآمد بیشتر(البته از نوع نامشروع آن)و اغلب از سربی عرضگی و ازسربیکاری به این شغل روی آورده اند.و البته بودند افرادی قلیل که به اصول انسانی کسب و کار پایبند بودند .

در عصر جدیدبا توجه رشد و پیشرفت علم ووارد شدن افراد تحصیل کرده به این شغل که البته ناشی از عدم شغل مناسب در رشته تحصیلی فرد واوضاع نابسامان اقتصادی کشورمیباشد سطح علمی و فرهنگی بنگاههای املاک ارتقاء پیدا کرده وچنانچه این افرادآموزشهای تئوری و عملی تخصصی این رشته را فراگیرندمیتوانند فرد موفقی در حرفه خود بوده و حرفی برای گفتن داشته باشند.

چنانچه اتحادیه صنفی املاک با سازمانهای دولتی و نیمه دولتی خودر رابیشتر وفق داده و اقداماتی از قبیل تاسیس دانشکده برای آموزش مدیران و مشاوران املاک،بیمه ،مزایا و پاداش ،حق بازنشستگی و….میتوان امیدوار بود که این صنف از منجلاب دلالی و دلال بازی خارج شده و به حرفه ای آبرومندانه و باشخصیت ،سالم و درخوراهمیت تبدیل شود و توجه جوانان تحصیلکرده با انگیزه و خوش ذوق و دارای خلاقیت را به سوی خود جلب نماید.

مشاورباید آموزش تئوری و عملی را بصورت کامل ببیند ،تحصیلکرده باشد ،آداب برخورد و معاشرت رابامردم نیک بداندو بیاموزد. با اصول روانشناختی وشخصیتی آشنا باشد ،بی ریا و بی غل وغش بوده و توانایی این کار راداشته باشد .تنها به فکرپرکردن جیب خود نباشد و ازکارهای دوراز شان  از قبیل دورزدن ،سنگ کردن ،دریافت بالابود و….اجتناب ورزد قطعا”چنین مشاوری داری کسب پررزق و روزی بوده و پولی که از این طریق کسب میکند دارای برکت بوده و درهمه زمینه های زندگی پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد .

باتوجه به اینکه در آینده شغل املاک به سمت کارگزاری رفته و هر فروشنده و یا خریدار در این زمینه از خدمات کارگزاران ملکی که نسبت به مشاورین دارای ساختار و سازمان بسیار منسجم وپیشرفته ای هستند استفاده خواهند کرد ،میبایست مشاورین محترم علم وآگاهی خودرا دراین زمینه افزایش داده تا بتوانند خود راباشرایط روزدنیامنطبق نمایند .وپیشنهاد میکنم که از هم اکنون مدیران محترم املاک با سازندگان برجهای عظیم منطقه خودوارد مذاکره شده ودر قبال واگذاری بخشی از منفعت مالی معاملات خود با آنان  کارگزاری املاکشان را اخذ کرده تا علاوه بر کسب اعتباردرمنطقه کاری خودبه سود هنگفتی نیز دست پیدا کنند .ونیز علاوه برسازندگان ،مدیران محترم میتوانند با هیئت مدیره و مدیران عامل برجهای مسکونی نیز وارد مذاکره شده و کارگزاری املاک آنان را باعقد قراردادرسمی،درقبال واگذاری بخشی از منفعت مالی مورد معامله وتخفیف در پرداخت کمیسیون توسط موجران وفروشندگان اخذکرده و با نصب تابلو دردیدهمگان ازاخذ کارگزاری توسط دفتر خود اطلاع رسانی کنند.

مشاوران محترم نیز با بالابردن سطح علمی خود و به روزدرآورددن اطلاعات خود دراین زمینه میتوانند برای آینده خودشغلی مطمئن وثابت با درآمد فوق العاده متصور بشوند.

اگر قصد راه اندازی املاک دارید بر روی لینک کلیک کنید.

” الهی روزیتون هزاربرابر بشه “

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

53 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

    • سلام بهروز عزیز
      خدا را هزاران بار شاکر هستیم که سایت مان برای فارسی زبانان مفید واقع شده
      از پکیج های صوتی « الفبای مشاوری املاک» و « تبدیل شدن از مشاور مبتدی به مشاور حرفه ای » استفاده بفرمایید مجموعه کتاب های سایت کام هم دید کلی و آگاهی اساسی درباره این شغل بهتون میده
      الهی روزی تون هزار برابر شه

      • سلام جناب مهندس فارسی فکر نمیکردم به این زودی جواب ایمیلم بیاد از توجهتان سپاسگزارم. من یادم رفت بگم یکی از محصولاتتون رو گرفتم از صفر تا صد خیلی عالی هست ولی میخوام اینایی هم که گفتید بگیرم. راستی تو 8جلسه رایگان هم شرکت کردم کی میاد رو ایمیلم? کلا مطالب سایتتون هم خیلی آموزندن بازم متشکرم از وقتی که واسم گذاشتید. ایشالا روزیتون. دو هزار برابر بشه

  • سلام جناب مهندس فارسی فکر نمیکردم به این زودی جواب ایمیلم بیاد از توجهتان سپاسگزارم. من یادم رفت بگم یکی از محصولاتتون رو گرفتم از صفر تا صد خیلی عالی هست ولی میخوام اینایی هم که گفتید بگیرم. راستی تو 8جلسه رایگان هم شرکت کردم کی میاد رو ایمیلم? کلا مطالب سایتتون هم خیلی آموزندن بازم متشکرم از وقتی که واسم گذاشتید. ایشالا روزیتون. دو هزار برابر بشه

  • سلام من می‌خوام برم جایی برای کار در املاک ب عنوان کارشناس املاک ولی هیچ سررشته‌ای ندارم و اینا ب من گفتن بهت یاد میدیم گفتن چهل و پنج درصد کمیسیون مال منه! آیا واقعا ی همچین چیزی هست که چهل و پنج درصدشو بدن به من؟کلاه برداری نمیکنن ب نظرتون؟بهشون اعتماد کنم؟
    اگه امکانش هست میشه امشب جوابمو بدید باید بدونم

  • سلام جناب فارسی
    مطالب شما را خواندم خوب بود .
    میخواستم این افتخار را به بنده بدهید و مشاور بنده باشید در صورت امکان خوشحال می شوم موافقت خودتان را اعلام فرمایید .
    با سپاس اکبر فارسی

  • سلام ودرود جناب أقاي مهندس فارسي
    ضمن خسته نباشي ازاينهمه ايده به مشاورين املاك
    احتراما ميخواستم راهنمايي بگيرم وكمكم كنيد
    املاك من مغازه كفي ودپارتمان حودا١٥٠ متربسيارشيك وديزان شده است نيازبه تعدادي مشاور وچه بسا همكاري دارم
    درضمن پيشنهاددارم نظرشماچيست دراين خصوص
    اگرموافق باشيد يك بررسي دراين امركرده وبتوانيم حداقل درهرمنطقه يك دفتراملاك خوشنام ومتعدرامشخص نموده وبصورت يك شبكه وباهم لينك شويم
    درصورت تمايل افتخاراست جلسه اي باهم داشته باشيم
    ٠٩
    توضيحا شغل اصلي من املاك نيست من داروخانه دارم منتها علاقه باعث شده٢٥سال فعاليت داشته باشم

  • سلام خسته نباشید وقتتون بخیر
    من اینکارو برای خودم نمیخوام فقط میخواستم چندتا سوال کنم
    ببخشید میخواستم بدونم این کار سرمایه میخواد؟ چون یکی از دوستان من گه علاقه به این کار داره یجا تماس گرفته بود بهش گفته بودن بیا کارآموزی رایگان بشین پشت میز ماهی 2 تومن کرایه بده بعد پورسانت فروشتو بهت میدیم میخوام بدونم از لحاظ مالی اینکار نیاز به سرمایه داره ؟ یکی از دوستان واقعا به کار با یه درامد متوسط بدون سرمایه نیاز داره خواهش میکنم به من جواب بدید و اگر شما جایی رو برای استخدام سراغ دارید حتما به من ایمیل بزنین ممنونم ❤

  • اینجانب دارای تحصیلات کارشناسی کامپیوتر وکارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی می باشم توضیح اینکه شهر ما شهری با ۳۰۰۰۰۰ نفر جمعیت می‌باشد و شغل املاک و مشاورین املاک شهر همگی حالت سنتی داشته و خوش نام نمی باشند و وجه خوبی ندارند ، آیا میشه در این شهر مشاور املاک حرفه ای شد ؟ روش کار اینها به اینصورت است که مشتری به اینها مراجعه نموده و این املاکیا با توجه به املاکی که در نزد خودشان از قبل بهشون معرفی شده به مشتری جواب می دهند ، و کار خاصی انجام نمیدهند، اصلا فایل و اینا ندارند، و هیچ فایلی آگهی نمی شود ، خیلی پیش پا افتاده کار میکنند، بیش‌تر شون فقط یک مغازه هستند که یک متصدی پشت یک میز نشسته و چند نفر از دوستانش در مغازه نشسته و فقط مشغول استعمال سیگار و چای خوردن وبازی تخته هستند و در ذهنیت عموم مردم به آدمهای دروغگو شناخته شده هستند ، غرض از این توضیحات میخواستم بدونم مه چطور میشه در این شهر و این فضا کار کرد ؟ چون اصلا چیزی به عنوان استخدام مشاور املاک به صورتی که در تهران رایج می باشد در اینجا وجود ندارد ، فقط میخوام بدونم باید چطوری در این فضا شروع به کار کرد ؟و موفق و حرفه ای شد ؟، و از این فضای بد نامی در امان. ماند به صورت سالم فعالیت کرد؟؟؟ توضیحی که در مورد شغل بنگاه املاک گفتم در بیش‌تر شهرهای غیر کلانشهر صادق میباشد ، در بیش‌تر شهرهای ایران بنگاه املاک به صورت تهران نداریم ، فقط یک مغازه میبینیم با چند نفر که مشغول سیگار کشیدن و وقت تلف کردن و … هستند و این گریبانگیر بیش‌تر شهرهای کشور می‌باشد ، ؟ اینجانب به خاطر بد نام بودن شغل مشاور املاکی در شهر اصلا دوست نداشتم به این بنگاهها سر هم بزنم درحالیکه مایل به فعالیت حرفه ای در این شغل می باشم ، لطفا راهنمایی بفرمایید که چیکار کنم و به چه طریق و چه روشی شروع بکار بکنم ؟؟؟؟ با تشکر

  • سلام روز بخیر بنده به تازگی در امتحان مشاور املاک قبول شدم .شغل قبلی من سوپرمارکت بودش .بعد 17 سال میخوام مغازمو به مشاور املاک تغییر بدم در ضمن مالک مغازه هم هستم برای تغییر این کار یکم استرس دارم .نمیدونم اینده چطور پیش میره میخوام راهنمایی کنین منو.بده لیسانس هم دارم در داخل محل اعتبار و شناخت هم دارم فقط برای شروع کار چطور فایل پیدا کنم.قبلا داخل سوپر بعضی از مشتری ها در مورد سراغ داشتن خونه برای اجاره یا فروش از من پرس جو میکردن .در ابتدا خیلی مصمم بودم .الان یکم استرس دارم چکار کنم

    • شما مغازت رو بده اجاره به یک سوپر مارکتی جدید برو یکجا که قبلا مساور املاک خوبی بوده رو اجاره کن چون هم مغازه خودت تو این چند وقته که جا افتاده بین مردم مال خودته
      و هماز مغازه و مکانی داری استفاده میکنی که قبلا به عنوان مشاور املاک خوب بین مردم جا افتاده👍

  • سلام جناب فارسی عزیز سایت عالی دارید خدا قوت برادر مطالب آموزنده خوبی داشت ممنون از شما

    در مورد تبلیقات وافزایش عضو در کانال تلگرام برای املاک اگر امکان داره مطلب بگذارید

  • سلام وخسته نباشید من خیلی علاقه ب این کار دارم اما سررشته ای ندارم وچون ماهم داخل شهرستان هستیم طبق گفته دوستمون درنظرات قبلی اوضاع املاک درشهرستان ها صورت خوبی نداره
    جوریه همش کارشونا با دروغ جلو میبرند و فقط ب کمسیون راضی نیستن.ی ملک را ب فروشنده میگن کمترفروختیم و ب همون قیمت مدنظرفروشنده وحتی بیشتر میفروختن و ماب تفاوتش را برمیدارند
    اگهیای مشاوراملاک داخل تهران بعد از اموزش اونقدر درامد واسه. ی شهرستانی داره ک من بیام تهران و بتونم خرج جای خواب و خوراک هم بدم یا اینک جای خواب دارن.ممنون میشمجواب بدید

    • سلام آقا مسعود عزیز
      من خودم در املاک شهرستان کار کردم و تا حدودی صحبت هاتون را می پذیرم که متاسفانه در آن مناطق همکاران با عدم صداقت کار را پیش می برند
      اما این صحبت تون که آنجا بازار خوبی ندارد را نمی پذیرم هر منطقه ای نسبت به شرایطش بازار خودش را داره در بعضی مناطق زمین بازار خوبی دارد بعضی مناطق صنعتی و سوله فروش خوبی دارند و بعضی مناطق زمین های کشاورزی …
      درباره املاک تهران هم معمولا جای خواب ندارند اما اگر جستجو کنید املاکی را پیدا می کنید همچین فضایی را بتوانند در اختیار شما قراردهند
      درباره درآمد املاک تهران هم بهتر است بدانید که مشاوران املاکی هستند که ماهانه ده ها میلیون تومان درآمد دارند اما این موضوع شامل حال همه نمی شود و برخی مشاوران حتی استطاعت پرداخت هزینه های روزانه خود را نیز ندارند

      الهی روزی تون هزار برابر…

  • سلام جناب فارسی
    من و همسرم تقریبا ۲ سالی هست در املاک مشاور هستیم البته در شهر تهران، نوع رفتارمون جوری هست که هم مالکین و هم مشتری خیلی راضی هستند،منتهی مدیریت و مدیر رنج همکاری نمیکنن و به قولی پیگیر کار نیستن تا کار به نتیجه برسه، تا جایی که خودتون میدونید از یه مرحله به بعده کاره ما به عهده مدیر رنج و مدیریت هست و پیگیری نمیکنن و کار چند روز معطل میمونه و مشتری با املاک دیگه کاره ملکیشو انجام میده، مدیریت و مدیر رنج با یه اشخاص خاصی از مشاورین بیشتر مراوده دارن و پیگیر کارشون هستن، به نظرتون چه کار کنیم، چون خیلی کارهای خوبی رو داریم از دست میدیم، موندیم بریم املاک دیگه که آیا اونجا بدتر از اینجا نباشه و یه مدت دوباره با اعضا آشنا بشیم زمان بر هست،خودتون هم میدونید در شغل ما زمان خیلی مهمه، لطفا راهنماییمون کنید چیکار کنیم،ممنون

    • سلام وقت تون به خیر
      همین فردا با مدیر تون صحبت کنید و در خواست ها تون را باهاشون در میان بگذارید و با کسب اجازه ازشون از مجموعه شون انتقاد هاتون رو مطرح کنید
      اگر شرایط تغییر کرد یا بهبود پیدا کردید بمانید و گرنه صد در صد دفترتون را عوض کنید.
      مدیران هم باید یاد بگیرند فضای سالم و مفید برای مشاورین املاک بسازند

      الهی روزی تون هزار برابر …

  • سلام
    من شهرستانی هستم و سابقه کار مشاور املاک رو ندارم و میخوام بیام تهران. در مورد گروه های مشاورین املاک در تهران که خیلی بزرگ هستن اطلاعاتی دارین؟ کارشون شبیه به بازاریابی های شبکه ای هست؟ به گفته خودشون ۲۰ میلیون درآمد ماهانه هست اونجا. من سابقه این کار رو ندارم و اگه بخوام از شهرستان بیام تهران کار تو املاکی هایی که چند تا مشاور دارن بهتره یا املاکی هایی که حداقل ۱۰۰ تا مشاور دارن با چند هزار تا فایل؟

  • سلام من بچه ارومیه هستم تو ارومیه املاک داریم سابثه ماندن در تهران رو دارم میخواستم در تهران در مشاور املاک کارکنم علاقه خاص به کار در املاک و کار در تهران رو دارم کمکم کنین شرایط کاری در املاک تهران ججوری هست؟جای خواب مشکل ما شهرستانیا در تهران است
    کمکم کنین

  • سلام من میخوام ب صورت انلاین فایل دریافت کنم و اون رو ب فروش یا اجاره برسونم .هیچ تجربه ای تواینکار ندارم و تازه میخواد واردش شم اما کاملا مطنم ک میتونم از پسش بربیام.میشه راهنماییم کنید برای شروع باید چیکار کنم؟

  • سلام ممنونم از برنامتون و این مطالب کار امد ایشالا یه سریا بتونن خوب استفاده کنن من مشاورم خودم ای کاشک این چیزایی که گفتید و انجام بدیم خیلی خوبه ولی متاسفانه نیست اینجوری من بخاطر اینکه یه کوچولو هوای مشتری رو داشتم اخراج شدم

  • بیایم گیر ندیم به دولت یا اون بالایی ها بیایم از خودمون شروع کنیم با هم خوب باشیم با هم مهربون باشیم هوای همو بیشتر داشته باشیم کاشکی کسی این حرفایی که از ته دلم میگم و ببینه ترووخدا بیاید اتحادی درست کنیم تا کسی از بیرون از ایرانمون جرات نکنه به خودش اجازه نده حتی نطر بده…. ببین کاری با ما کردن دارن جوری تربیتمون میکنن که خودمون خودمونو نابود کنیم رخنه کردن تو مملکتمون.. حرف اخر #ایران # باهم-مهربان-باشیم#اریایی#زرتشت
    گفتار نیک–پندار نیک–کردار نیک

دیدگاهتان را بنویسید