معرفی صحیح و اصولی ملک یکی از مهارت های اصلی مشاور املاک حرفه ای است که مشاوران باید بر آن مسلط شوند و هر روز تلاش کنند تا در این زمینه بهتر شوند.
مشتری لحن و حس شما به فایل را می شنود نه کلمات و جملات شما را
این جمله طلایی را همیشه به خاطر داشته باشید
معرفی شما اینگونه شروع میشه با
احوال پرسی و وقت بخیر …
پرسش از مرحله ای که مشتری قرار داره …
معرفی فایل و یادآوری این موضوع که برایش درحال جستجو فایل بودید و هستید..
اعلام این نکته که این فایل ارزشمنده و یه وقتی را اختصاص بدهند و تشریف بیاورند ملک را ببینند…
مثل این :
سلام آقای مرادی وقت تون به خیر
من فارسی هستم از املاک کام باهاتون تماس می گیرم
حالتون خوبه ؟
دنبال خرید خونه بودید چیزی پیدا کردید ؟
یا
موردی را تا به حال پسند کردید؟
اگر جواب مشتری این بود که نه هنوز دارم دنبال خونه می کردم
ادامه میدیم که :
یک فایل خوب براتون پیدا کردم تمام شرایطی که شما میخواستید داره و قیمتش هم خیلی مناسبه …
توجه داشته باشید که تمام جملات را باید با لحنی انرژیک و با نشاط بگید به گونه ای که از لحن صداتون مشتری متوجه بشود که دارید درباره یک فایل و ملک ارزشمند صحبت می کنید…
در آخر هم بعد از بیان تمام ویژگی های فایل از مشتری بخواهید که :
آقای مرادی برای ساعت ۵ میتونید تشریف بیارید این فایل را ببینید؟!
معمولا در اینگونه شرایط مشتری موافقت میکنه یا میگه بزاره برای ساعت ۷ مثلا…
خداحافظی و تمام …
اشتباهاتی که نباید مرتکب بشوید…
نباید اجازه بدهید مکالمه پینگ پنگی شود یعنی مشتری بپرسه پارکینگ داره ؟ شما بگید آره بعد بپرسه انباری داره : شما بگید آره ٬ دوباره دوباره سوال بپرسه و شما جواب بدید…
فایل را کامل معرفی کنید که جای سوال زیادی باقی نمونه و مشتری کامل متوجه بشه …
سرعت بیان تون را متناسب حفظ کنید گاهی مشاوران انقدر فایل را به مشتری های مختلف معرفی می کنند به اطلاعات فایل خیلی مسلط می شوند و به سرعت بسیار زیادی به مشتری های بعدی معرفی میکنند در حدی که مشتری بخشی از صحبت ها را به دلیل سرعت زیاد نمی شنود
و دوباره می پرسد … سرعت متناسب و متین را حفظ کنید…
جمله اول این مطلب را سرلوحه معرفی های خود قرار دهید :
ارزشش را دارد که یکبار دیگه اینجا بیانش کنیم …
مشتری لحن و حس شما به فایل را می شنود نه کلمات و جملات شما را
۷ گناه نابخشودنی در معرفی ملک به مشتری
ناقص معرفی کردن
اجازه ندید معرفی ملک به مشتری ٬ به یک مکالمه پرسش و پاسخ تبدیل شود یعنی اصطلاحا نباید مکالمه پینگ پنگی شود . یعنی به طور کامل و شمرده تمام ویژگی های ملک را بگویید .
متراژ ٬ امکانات ٬ موقعیت ٬تعداد واحد ٬ طبقه چندم ؟ ٬ قیمت
معرفی بی روح
شما باید با قدرت و با انرژی فایل را معرفی کنید. انگیزه تان به فروش فایل و علاقه تون به ارزشمندی فایل باید در طنین صداتون مشخص باشه .
بیان تند یا آهسته
مشتری در ذهنش حرف های شما را تصویر سازی میکنه و نیاز به کمی زمان داره اگه این اطلاعات را به سرعت کنار هم بیان کنید ممکنه دوباره بپرسد و خوب متوجه نشود البته اشکالی نداره اما از کیفیت معرفی و تاثیرگزاری شما می کاهد
بیان فقط مشخصات فیزیکی ملک
اینکه فقط مشخصات فیزیکی ملک را بیان کنید یک اشتباه است . بعد از معرفی مشخصات وقتشه درباره روح ملک صحبت کنید یعنی بگید که خیلی خوش نقشه است. جاش عالیه و خیلی موقعیت و دسترسی خوبی داره .
کسب اطلاعات ناقص از خواسته های مشتری
یکی از مهم ترین کارهایی که یک فروشنده باید در طی مراحل فروش انجام بده شناخت نیازها و خواسته های دقیق مشتری است . شناخت دقیق خواسته مشتری به شما کمک میکنه با سرعت بیشتری به قرارداد و فروش برسید.
دعوت به بازدید نکردن
حتما دعوت به بازدید انجام دهید . گاهی پیش میاد که مشاوران املاک تماس میگیرند با مشتری و فایل را معرفی می کنند . مشتری هم بعد از تشکر خداحافظی میکنه :)))))
خب این تماس چه فایده ای داشت ؟!
بعد از معرفی فایل از مشتری بخواهید که وقت بزاره و بیاد فایل را ببینه
لجاجت و جدل با نظر مشتری در سرویس
هیچ وقت یک مشاور املاک حرفه ای همچین کاری را نمی کنه شما باید فقط نظرات مشتری را تایید کنید. بعد از اینکار ایجاد رابطه و صمیمیت بین شما و مشتری می شود .
حالا وقتشه که نظرات خودتون را به طرز لطیفی بیان کنید و نظرات مشتری را تغییر دهید.
توجه داشته باشید هنوزم هم اجازه ندارید با مشتری جدل کنید یا به طور زننده ای با نظر مشتری مخالفت کنید.
” نحوه بازدید دادن ملک ”
قبل از هرگونه بازدید و سرویس دهی به مشتری ابتدا باید مقدمات بازدید را فراهم کرد .این مقدمات عبارتند از پرکردن
فرم مشتری و اطلاع یافتن از میزان بودجه و درخواست وی و نیز امضاءمشتری ذیل فرم مربوطه ،ایجاد ارتباط و شناخت
مشتری وآشناشدن با خواسته و نیاز مشتری و….مواردی هستند که در نهایت به سرویس و بازدیدمشتری منتهی میشود .
سعی شود قبل از اینکه به متقا ضی سرویس بدهید با وی کاملا”صحبت کرده و عجولانه به او سرویس ندهید اگر چند
دقیقه ای را صرف گفتگو وصحبت با وی کنید شاید اصلا”لزومی به سرویس و بازدید نباشد .
مشتری که واقعا” قصد تهیه ملک رو داشته باشد باید شرایط و امکاناتش را برای شما تشریح کند اینکه چقدرزمان برای
تخلیه ملکی که در آن سکونت دارد را دارد وآیا پولش برای خرید آماده است یا میخواهد پس از فروش ملکش خرید کند
.واینکه چه بخشی از مبلغ خرید از طریق وام تامین میشود .
هیچگاه وقت خودتون را بی جهت برای متقاعد کردن خریدار برای انتخاب فلان ملک هدر ندهید چراکه اصرار و پافشاری
از طرف شما باعث ایجاد شک و شبهه و سلب اعتماد متقاضی میشود .
کشف نیاز مشتری مستلزم دریافت اطلاعات دقیق از وی میباشد اینکه چه اطلاعاتی را چه وقت میتوانید از مشتری
بگیرید .بایدسعی کنید قبل از اینکه او از شما اطلاعات بخواهد شما از او اطلاعات بخواهید .مثلا” ازمنطقه ای که وی
قصد خرید و سرمایه گذاری دارد ،چه مدت است دنبال ملک میباشد،چه تعداد ملک را بازدید کرده و نظرش راجع به
ملکهای بازدید شده چیست؟
میزان قطعیت و تصمیم خرید اورا جویا شوید . و …….
با اطلاعاتی که از وی کسب کردید میتوانید تصمیم بگیرید که به او سرویس بدهید و یا ندهید .و دراین مرحله میتوانید
مشتریان بالقوه را از مشتریان بالفعل تشخیص داده و چنانچه مشتری بالفعل بود به وی سرویس داده و پس از بازدید
از اولین ملک، سلیقه و هدف نهایی مشتری رو متوجه میشوید .
اطلاعات لازم و کافی راجع به ملک باید بی کم و کاست به متقاضیان داده شود و از آنها مطلع باشد . ممکن است
سند ملک اوقافی، بنیادی، زمین شهری و…باشد .تمامی امکانات محلی ازقبیل لوله کشی آب و گاز ،تلفن ،وجود پارکها و
فضای سبز، بزرگراهها، مدارس دولتی و غیر انتفاعی،اماکن تجاری و اداری، و طرحهای دردست احداث و…مورد توجه قرار
بگیرد مقدار زمین ، سن و سال ملک ، چگونگی اجرای سقفها،اسکلتها،فونداسیون ،و نیز سایر امکانات مثل وام ، زمان
محضر شرایط پرداخت و غیره به شکل درست و صحیح در اختیار مشتری قرارگرفته .
یکی از اسرار مهم موفقیت توانایی زدن پل ارتباط عاطفی با متقاضیان است . یک مشاور توانا و باسواد باید بتواند با
افراد باسواد و بی سواد ارتباط عاطفی برقرارکرده وآداب مردم داری ،نوع دوستی،و احترام به دیگران را بداند . بتواند
قبل از هرچیز اعتماد و اطمینان خاطر متقاضی را جلب کرده و از سلائق و اهداف وی برای خرید آگاه گردد .
پس از ارائه سرویس پیگیری هایی را که مشاور میبایست انجام دهد شامل :
- پیگیری پس از سرویس دهی وموافقت مشتری : شامل یادآوری زمان جلسه ، یادآوری به همراه داشتن مدارک و
اسناد حضور به موقع در جلسه ،به همراه داشتن کارت ملی و دسته چک
- پیگیری بعد از قرارداد: پیگیری برای تحویل ملک ، یادآوری برای حضوردر محضر،پیگیری سایر انجام تعهدات
مالی وغیر مالی در قرارداد
الهی روزیتون هزار برابر بشه 🌹
24 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
سلام نازنین مهدی
مطلب جالب و بسیار مفیدی بود.
امیدوارم شادیهاتون هزار برابر بشه.
سلام ..ممنون از راه کارهای جالبتون …کلاسهای آموزشی نداریدشرکت کنم ؟؟؟؟
سلام از لینک زیر برای ثبت نام در کلاس استفاده کنید
کلاس حضوری پکیج دوره جامع آموزش غیرحضوری
سلام، جناب فارسی مطالبتون خیلی مفید هست.
من حدود 1 ماه هست که وارد کار املاک شدم و علت ورودم به این شغل فایل های تصویری و مصاحبه های شما با اساتید ارجمند بود که خیلی بهم انگیزه داد که وارد این کار بشم. طی 1 ماه گذشته در رهن و اجاره مشغول هستم و کم کم داره لِم کار دستم میاد ولی چون محور اصلی مطالب سایت فروش هست برخی از موضوعات که مطرح کردید خیلی سخت اجرا میشه. اگه لطف کنید در خصوص اینکه رهن و اجاره به چه صورت اصولی تر می باشد نیز مطلب بذارید و یک سوال کلی آیا در رهن و جاره نیز باید در رنج مشخص کار کرد؟
سلام خدا رو شکر مورد توجه تون قرار گرفته است
خیر نیاز نیست در رنج خاصی کار کنید اما بازه ی خیلی فاصله داری نیز انتخاب نکنید یعنی از ۵۰ متر تا ۵۰۰ متر کار نکنید
با سلام و خدا قوت
نکات بسیار مهم و موثری را بیان میکنید..
الهی روزیت میلیون ها برابر…
آقای فارسی عزیز سلام
بعد از چند روز دوباره سراغ این متن آموزشی اومدم و دوباره خوندمش. مطالبی که در بالا توضیح دادید فوق العاده هستند. باشتباهاتی که در معرفی ملک به مشتریها تا الان مرتکب شده بودم بیشتر پی بردم.
بهرحال از مطالب بسیار مفید و ارزشمندتون صمیمانه سپاسگزاری میکنم.
سلام
الهی روزی تون هزار برابر جناب سهرابی
سلام درود برجناب فارسی اگه فایل صوتی درخصوص کار املاک دارید معرفی کنی ممنون میشم
با سلام ممنون از اینکه تجربیات خودرا دراختیار همکارانتان میگذارید با آروزوی بهروزی برای شما هادی از اهواز
سلام جناب فارسی وقتتون بخیر
من در خصوص املاک سوالاتی داشتم چطور میتونم ازتون مشاوره بکیرم
سلام وقت تون به خیر
همینجا بپرسید در خدمت تون هستیم
با سلام
تشکر از مطالب ارزشمند و وقتی که برای آموزش می گذارید
ممنون از توضیحاتتون.
سلام جناب فارسی ،من قبلا مدیر تعاونی مسکن بودم و در حال حاضر مدیر فروش چند پروژه شدم و خواستن پروژه هارو برای تعاونی ها تبلیغ و به فروش برسانم ،متاسفانه اداره تعاون همکاری نمیکنه تا بتونم با تعاونی ها ارتباط داشته باشم ،،،چطور میتوانم ارتباط بگیرم،،،
ضمن تشکر از شما بابت راهنماییهای انجام شده برای دوستان ،شاید مشکلی که عرض کردم ،مشکل خیلی از دوستان باشه ،،،نحوه ارتباط با اداراتی که تعاونی های مسکن دارند ،یا ادارات بزرگ چگونه است ؟ ممنون میشم توضیح بدید،
منظورتون تعاونی هایی هستش که زمین ها رو خورد می کنند و فیش می فروشند؟
با سلام من ملکی دارم که چندماه گذاشتم برای فروش ولی متاسفانه فروش نمیره دیگه محبور شدم بدم دست مستاجر متراژ خونه ۱۱۰متر و سه خواب و خوش نقشه است طبقه دوم واحد جلو اما نمی دونم چرا فروش نمی ره گذاشتم بنگاه ولی خبری نیست
با سلام .اولا از قیمتی ک گذاشتید مطمن شید ک بالا نیست
دوما ی رنگ و لعابی ب خونتون بدید و اگر تمیز هست نقطه ضعفاشو برطرف کنید مثل کابینت یا شیر الات و روشناییش
و سوم اینکه کلا راکد بازار
از یاداشت های شما بسیار بهره بردم.سپاسگزارم. تلاشم اینست که سفارش های با ارزش شما را در معرفی فایل ها به خریداران به کار ببندم.
با سلام
خیلی ممنون بابت مطلب جالبتون …
سلام
ممنون از توصیحات کاربردیتون
عالی عالی🌺🌺🌺
یا علی ع 🌹🌹🌹🌹🌹