بلاگ

این نکات مکالمات تلفنی تونو شفا میده

این نکاتی که میخوام بهتون بگم مکالمات تلفنیتونو شفا میده ببینید  بعد ببینم میتونید بگید شفا نداد .

با ما همراه باشید .

 ما از این به بعد توی موضوع محتوامون  میخوایم درباره معماری مغز مشاوری املاک صحبت کنیم و با مکالمه تلفنی شروع کردیم .

اولین کاری که توی مکالمه تلفنی باید شما انجام بدین احتمالا هم اگه کتابهای توی این حوزه رو خونده باشید پرسیدن سوالهای بازه 

 سوال باز دو تا خاصیت مثبت داره 

 یک  اینکه شما مشتری بهنر میشناسید 

دوم اینکه مکالمه تلفنی طولانی تر میشه ناخواسته عمق رابطه تون با مشتری هم بهتر میشه 

حالا سوال باز چیه :  سوال باز از مشتری اینکه که شما اون ملکی که میخواید چه ویژگیهایی تو الویتتونه  

سه تا از الویتهای اصلیتونو بگین یا چند تا از الویتهای اصلیتونو بمن بگین که من بدونم دقیقا چی میخواین 

یا به مالک بگین که الویت شما برای فروش چیه شما تایمتونه ، قیمتتونه ، شرایط فروشتونه ، شرایط پرداختتونه اگه که از بعضی مالکها نمیتونید مستقیما این سوالات رو بپرسید.

 اگه بپرسید جسارتا میتونید دلیل فروشتونو بپرسم میخواید یه ملک بهتر بخرید.

 یا میخوایت تبدیل به احسن کنید یا قصد دیگع ایی دارید.

 اینجوری وقتی میپرسید ناخواسته به جواب اون سوالاتی که الان مطرح کردم هم میرسید.

پس اولین نکته ایی که تو مکالمات تلفنی باید رعایت کنید پرسیدن سوالات بازه.

دومین مسئله و نکته اینکه شاید اصلا دقت نکرده باشین ولی لیاس شما ، عادی ، رسمی یا کجال بودنش روی لحن ، ادبیات شما تاثیر میزاره لحن شما وقتی لباس رسمی میپوشید رسمی تره ، ادبیات شما تغییر میکنه و وقتی لباس کجال یا اسپرت میپوشید به طبع دوباره تغییر میکنه اگه که اون رنجی که شما کار میکنید رنج لاکچریه ،  رنج لوکس و با قشر خاصی از جامعه در ارتباطین اولا سعی کنید مثل خودشون لباس بپوشید 

دوما حتما حتما توی مذاکرات تلفنیتونم این موضوع رو رعایت کنید.

وقتی مثل خودشون لباس میپوشین که کلی بعد روانشناسی پشتش هست.

 که وقتی میبینینش هزار اتفاق درون اون آدم میفته  که با شما همزاد پنداری میکنه و ارتباط باهاتون برقرار میکنه. 

پشت تلفن و در مذاکرات تلفنیتونم خوبیش اینه که شما با ادبیاتی متناسب با اون قشری که دارید باهاش صحبت میکنید ، صحبت میکنید.

سومین نکته حتما و حتما خواهش میکنم ازتون به سرعت صحبت کردن و لحن صحبت کردن مشتری دقت کنید و سعی کیند اون لحن رو اون سرعت رو تکرار کنید 

چرا باید این کار رو انجام بدیم چون که مشتری دوباره شبیه همون لیاس پوشیدن با شما همزاد پنداری میکنه

 چطوری این کار رو بکنیم و این چه معناهایی داره ؟

مثلا اگه مشتری به شما زنگ میزنه سلام وقتتون بخیر این ملکی که آگهی کردین قیمتش چقده ؟

شما اگه جوابشونو اینجوری بدین که سلام خیلی مچکرم این 70 متره، دو میلیاردو پانصد مشتری این حس بهش دست میده که آقا آرومتر یه کم صحبت کن

 چه خبرته اینقدر سریع داری میپرسی سریع داری حرف میزنی حس بد ازتون میگیره

 یا برعکسش اگه مشتری به شما زنگ زده و خیلی آروم داره حرف میزنه سلا م ، وقتتون بخیر من برای این آگهی مسدی اوقاتتون شدم با شما تماس گرفتم بپرسم قیمت این چقدره ؟

و شما سریع باهاش حرف بزنی و بگی این پارکینگ و انباری و آسانسور داره قیمتش دو میلیارد و پانصد تو خیابان از گل هم هستش 

اینجوری وقتی باهاش حرف میزنی این حس بد به مخاب میده و این پیام رو به مخاطب میده که چی؟

 که سریع سوالاتتو از من بپرس من وقت ندارم که تو اینجوری لفتش بدی و وقت مارو بگیری.

این مطلب معماری مغز مشاور املاک قراره به صورت سریالی ادامه داشته باشه.

 حتما لطفا این زیر برای ما کامنت بزارید و نکاتی که شما هم بنظرتون میاد که رعایت کردید و ازش نتیجه گرفتین با ما و سایر همکاران به اشتراک بزارید. 

بخش دوم نکات بازاریابی تلفنی

این قسمت دوم آخ آخ آخ مکالمه تلفنیتون شفاء پیدا میکنس ببینید نکته های خوبی رو برای این پستم در نظر گرفتیم .
اولین نکته ایی که تو این قسمت باید رعایت کنید اینه اکه یه مشتری عصبانبی دارید و با شما تماس گرفته
هرگز شما نباید توی حرف اون بیاید حرفشو قطع کنید و
اجازه ندید که اون احساسات خودشو خالی کنه
اول اجازه بدید مشتری پنج دیقه ده دقیقه حرف بزنه عصبانی باشه بد و بیرا بگه
اول بگه که چرا عصبانیه واین احساساتشو تخلیه کنه
بعد اینکه تخلیه شد تازه شما میتونید باهاش همراه بشید پس این نکته اول و
دوم به این توجه داشته باشید که مشتری که عصبانی هست خیلی موقع ها دنبال این نیست که حقی رو از شما بگیره
دنبال چیه دنبال اینه که اینه که حقش خورده شده یا بهش ظلم شده یا فکر میکنه که بهش ظلم شده این حقش به رسمیت شناخته بشه
اینکه فقط شما تاییدش کنید ببخشید مشاور ما ببخشید خود من اینجا تایم شما رو گرفتم اینجا فایل بد به شما معرفی کردم اینجا این اتفاق برا شما افتاده بود فقط اینکه شما بپذیرید کافیه
همین که بپذیرید به حقش رو به رسمیت بشناسید برا مشتری کافیه که ازش دلجویی بشه و با شما همراه بشه
این نکته اولی که من خیلی دیدم توی برخورد با مشتری ناراضی یا مالک ناراضی و عصبانی متاسفانه املاکها اشتباه میکنن
چه خودشون چه مشاوراشون و چه متاسفانه منشیشون و پاسخ میدن و توی حرف مشتری میان نکته اول
نکته دوم که باید رعایت کنید اینه مسائل درون سازمانی شما هیچ ربطی به مشتری نداره
مشتری وقتی به شما زنگ میزنه منظورم مشتری عصبانی نیستا چه مشتری عصبانی چه غیر اون وقتی زنگ میزنه میگه که
من با مشار فلانی کار دارم هیچ ربطی به مشتری نداره الان وقته ناهار مشاوره
الان وقته استراحت مشاوره الن مشاور تو مرخصیه اینا هیچ ربطی به مشتری نداره مشتری زنگ زده است که خدمات دریافت کند و وظیفه ما اینه که به مشتری خدمات بدیم
پس باید چکار کنیم باید از مشتری اطلاعاتشو بگیریم اطلاعات درخواستی که داره رو بگیریم یا به مشاور دیگه ایی ارجاع بدیم
یا حتی مدیر یا سرپرست با مشتری صحبت کنه اگه املاکتون دپارتمانیه و منشی نمیتونه پاسخگو باشه سرپرست صحبت کنه و نیاز مشتری رو یادداشت کنه و به مشاور بده حتما حتما حتما
نکته سوم شما وقتی با مشتری صحبت میکنید با مالک صحبت میکنید باید کنارتون قلم و کاغذ باشه
حتما باید صحبت های مشتری و مالک رو بنویسید این فاجعست که مشتری درخواستشو دوباره بگه
این فاجعست که مشتری دوباره بگه آقای فارسی من به شما گفتم که سه تا پارکینگ میخوام
من به شما گفتم چهار تا پارکینگ میخوام من همه بچه هام ماشین دارن این فاجعس
ولی یه اتفاقی که توی املاک میفته مشاوران نیمه حرفه ایی این اشتباه رو میکنن
دقت کنید مشاوری که مبتدی که اولش این اشتباه رو میکنه مثلا بهش میگه که من یه پارکینگ میخواستم و دوباره اون بدون پارکینگ هی بهش معرفی میکنه
مشتری هم بعد چند بار گفتن خسته میشه و دیگه جواب تلفن این مشاور رو نمیده
مشاور نیمه حرفه ایی چه اشتباهی رو انجام میده این اشتباه رو انجام میده که مشتری بهش میگه آقا من دو تا پارکینک میخوام میگه اکی یادداشت میکنه دو تا پارکینگ برای این الزامیه و تا آخر خرید این مشتری این دو تو پارکینگ رو لحاظ میکنه و بعضی فایلها رو بهش معرفی نمیکنه خواهش میکنم دقت کنید اینجا یه نکته طلایی هستش.
چه اتفاقی میفته بعد از دو هفته به مشتری زنگ میزنه میگه که آقا من الان یه فایل پیدا کردم که دو تا پارکینگ داره مشتری میگه که آقای فارسی خیلی متشکرم من یه ملکی خریدم فلان جا میگین جسارتا میتونم بپرسم شرایطش چجوری بود چند خریدید میگه آره یدونه پارکینگ داره یه انباری داره طبقه سوم مثلا خیابان آقا بزرگی فرشته میگم که شما که گفتید که دو تا من پارکینگ میخوام بخاطر همین من اون فایلو بهتون معرفی نکردم من اون فایلو داشتم همون روز اولم میتونستم به شما بدم.
مشتری میگه دیگه من چند تا فایل دیدم ، دیدم نمیتونم با این پولی که دارم اون چیزی که میخوام رو بخرم درخواستمو یکم متعادل تر متناسب تر کردم با بازار و اینو خریدم
دیگه حالا دستتون درد نکنه دوباره مزاحمتون میشم اون خاله کوچکه خانمم میخواد خونه بخره اگه خواست بهش میگم که فارسی بیاد پیش تو باشه دستتون درد نکنه خداحافظ تموم میشه.
چه اشتباهی این مشاور کرده اینکه اطلاعاتشون هر روز با اون مشتری به روز نکرده است
شما وقتی اونجا مینویسید سه تا پارکینگ این سه تا پارکینگ وقتی که وارد لیست مشتریای شما شده درخواستش اونه وحی منزل نیست تا ابد اون درخواستش بمونه
معمولا مشتریایی که اول وارد بازار میشن اصطلاحا تازه نفسن که تو توهمات و تخیلات خودشون میخوان کاخ سعد آباد رو بخرن با پول یه 50 متری تو جیحون
ولی یواش یواش درخواستشون منطقی تر و طبیعی تر میشه و شما همزمان باید اطلاعاتتون رو از مشتری سی آر ام رو تکمیل کنید
برای اینکه بدونید مشتری دقیقا چه چیزی میخواد تا بتونید همون رو بهش ارائه بدید
وقتی مشتری رو نشناسید اگه که سی آر ام رو از مشتری هر روزه هر روز به روز کنید شما میتونید به مشتری ملک بفروشید
اگه که خواسته مشتری رو کامل نشناسید چجور میتونید بهش ملک بفروشید اینم نکته که باید رعایت کنید
این مطلب معماری مغز این کار املاک قراره به صورت سریالی ادامه داشته باشه حتما لطفا این زیر برای ما کامنت بزارید
و نکاتی که شما هم به نظرتون میاد رعایت کردید و ازش نتیجه گرفتید با ما و سایر همکاران به اشتراک بزارید
این پست بیشتر برای مدیرا مناسب بود ولی مشاورا هم کلی نکته و ایده و نکته میتونن ازش یاد بگیرن . الهی روزیتون هزار برابر

تو این ویدئو میخوام نکات مکالمات تلفنی رو ببندم تا آخر ببینید تموم میشه .

اولین نکته اینکه موسسه راکفلر که یه موسسه بین المللیه یه تحقیقی انجام داد که 68% مشتریای ما هیچوقت به ما بر نمیگردن تازه این آمار یه آمار جهانی تو ایران احتمالا شاید این عدد 98% باشه

ولی حالا به هر روی وقتی ما بخوایم با این اعداد جهانی هم پیش بریم آمار اینو در بیاریم چرا 68% مشترها به ما بر نمیگردن متوجه میشیم که حس خوب به مشترها داده نشده

مشترهادوست دارن متفاوت به نظر برسن شما وقتی به مشتری جوری برخورد میکنید که مشتری فکر میکنه دیده نشده بهش توجه نشده نیازش جدی گرفته نشده حس بد بد میگیره و به سمت ما بر نمیگرده من یه تجربه خیلی جالب دارم تو این زمینه من اولین  کارشناسی که توی عمرم رفتم سرپرستم اینجوری بالا سرم وایساده بود و منتظر بود ببینه من چه اشتباهی میکنم که بزنه توسرم

بعد من بخاطر اینکه این اینجا وایساده بود خیلی با انرژی تلفنو برداشتم و شروع کردم به صحبت کردن با یه مشتری که اتفاقا یه مادر مهربونی بود اینقدر با انرژی حرف زدم و سعی کردم از کلمات درست استفاده کنم

که اون خیلی اصرار کرد که همین الان بیا ملک رو ببین ملک خوبیه اینا من رفتم اونجا دیدم ملک و و اونموقع این بنده خیلی اصرار کرد که بشین من یه شربت توت فرنگی که خودم درست کردم رو بهت بدم بخوری پسرم و کلی تحویل و اینا فکر کنم کارشناسی اون ملک یه یه ساعتی طول کشید بعد که من از اون ملک اومدم بیرون اولی کارشناسی عمرم بود

بعد که اومدم بیرون فکر میکردم همه کارشناسی ها قراره اینقدر طول بکشه فکر میکردم همه مالکها اینقد آدم رو تحویل میگیرن همش داشتم به این فکر میکردم من چجوری باید اینارو بپیچونم که به کارای خودم برسم بعد که یکم جلوتر رفتم دیگه سرپرسته اینجا واینمیستاد دیگه من مکالمات تلفنی رو جدی نمیگرفتم

دیگه اونقدر به مشتری توجه نمیکردم دیگه اون قدر انرژی نمیزاشتم دیگه مالکها هم به من توجه نمیکردن مالک اصلا براش اهمیت نداره تو یک روزه تو این کاری یا صد ساله تو این کاری به این توجه میکنه که تو چقدر بهش توجه میکنی و اون انرژی که تو براش میزاری به سمت تو برمیگرده با نکته دوم همراه باشید قبل از مکالمه تلفنی نفس عمیق بکشید این نفس عمیق کشیدن باعث میشه یه آرامشی به شما دست بده که کلمات بهتری رو انتخاب کنید نیاز مشتری رو بهتر بتونید پاسخ بدید.

حتما حتما ختما قبل اینکه بردارید بگید جانم بفرمایید نفس عمیق بکشید پشت این دلایلی که خدمتتون میگم توی این مکالمات تلفنی باید انجام بدید دلایل روانشناسی زیادی وجود داره که اگه بخوایم همشو بگیم و همشو بدونیم کلی نکته و ترفند.

تکنیک میشه فقط همین رو بدانید لطفا همین رو انجام بدید بعد از یه مدت که نتایجش حاصل شد به این روند عادت میکنید و ناخود آگاه به سمت مشاور حرفه ایی تر شدن هممون حرکت میکنیم با نکته سوم همراه باشید لبخند بزنید لبخند بزنید لبخند بزنید اینکه شما موقع مکالمات تلفنیتون لبخند بزنید این باعث میشه که کلمات بهتری رو انتخاب کنید ادبیات بهتری رو انتخاب کنید برای موضوعات مختلفی که مشتری مطرح میکنه یا مالک مطرح میکنه راه حل بهتری رو ارائه بدید.

چه اتفاقی میفته وقتی لبخند میزنید یه آزمایشی کردن خیلی آزمایش معروفیه از بچه های دبستانی خواستن مداد رو بزارن لای دندونشون و یه سوالاتی رو جواب بدن میانگین کسانی که مداد لای دندونشون بود میانگین متوسط اونها شادتر بودن تا اون کسایی که مداد لای دندونشون نبود چرا چون مداد لای دندون یه کم شبیه لبخند یادتون میاد در مورد مداد.

یه تکنیک دیگه ایی هم گفنیم اگه شل صحبت میکیند یا احساس میکنید ماهیچه های فک و دهنتون ضعیفه مداد بزارید لای دهنتون سعی کنید اینجوری حرف بزنید وقتی اینجوری که سعی میکنید حرف بزنید یه مدت مثلا دو دیقه سه دیقه در روز این تمرین رو انجام بدید انگاری که دارید با دهنتون جلو بازو میزنید بعد چند وقت ماهیچه های اینجا قوی میشه.

این نکات ویدئو سه بخش بود که این بخش سومش بود تقریبا همه نکاتی که شما برای مکالمه تلفنی نیاز دارید رو ما تو این سه بخش گفتیم اگه ندید.

حتما برید ببینید اگه به اشتراک نزاشتید.

حتما به اشتراک بزارید این زیرم برامون کامنت بزارید کامنتهای شما شاید برای شما کاری نکنه ولی واسه ما باعث دلگرمی میشه و با قوت قلب ادامه میدیم.

 الهی روزی تون هزار برابر🙏🏼🌹 

در تلگرام

کانال مارو دنبال کنید!

در آپارات

ما را دنبال کنید!

در اینستاگرام

صفحه مارو دنبال کنید!

در یوتیوب

کانال مارو دنبال کنید!

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید